Persenbouwer Heidelberg sluit het financiële jaar 2012/2013 af met een vijf procent gestegen verkoop en het vooruitzicht dat er vanaf nu weer winst kan worden gemaakt.
Sinds het crisisjaar 2008 heeft Heidelberg de organisatie flink onder handen genomen en de kosten teruggebracht. De eind vorig jaar nieuw aangetreden CEO Gerold Linzbach is tevreden met de daarmee behaalde resultaten, maar zet voor de komende jaren verdere strategische aanpassingen op het programma. Ook zal het aantal medewerkers in 2014 'aanmerkelijk lager zijn' dan de huidige 14.000.
Drupa zorgde vorig jaar voor een tijdelijke opleving in de verkoopcijfers - resulterend in het beste kwartaal voor Heidelberg in vier jaar tijd - maar er volgde geen positief effect voor de lange termijn
Sinds het crisisjaar 2008 heeft Heidelberg de organisatie flink onder handen genomen en de kosten teruggebracht. De eind vorig jaar nieuw aangetreden CEO Gerold Linzbach is tevreden met de daarmee behaalde resultaten, maar zet voor de komende jaren verdere strategische aanpassingen op het programma. Ook zal het aantal medewerkers in 2014 'aanmerkelijk lager zijn' dan de huidige 14.000. Drupa zorgde vorig jaar voor een tijdelijke opleving in de verkoopcijfers - resulterend in het beste kwartaal voor Heidelberg in vier jaar tijd - maar er volgde geen positief effect voor de lange termijn