Dat laatste heeft zo zijn impact, want Heidelberg besliste om niet naar Ipex te gaan en zich voor de industriële markten vooral te concentreren op in-huis evenementen. Het is hiervoor dat de infrastructuur van het Print Media Center werd geüpdatet. Dus geen Ipex meer, maar wel nog drupa dat volgens Heidelberg zijn internationale betekenis behoudt. Marcel Kiessling, verantwoordelijk voor verkoop en services bij Heidelberg, gaf wel te kennen dat een drupa om de vier jaar voor hem volstaat. Het is een duidelijke vingerwijzing naar de plannen van de organisatoren om de drupa om de drie jaar te laten plaatsvinden.

Heidelberg zal wel nadrukkelijk aanwezig blijven op internationale beurzen in de groeimarkten van China en Brazilië. Kiessling: "We zullen meer investeren in opkomende markten waar het drukwerkvolume een stijging van 6 % per jaar laat optekenen. Het aandeel van de geïndustrialiseerde markten in de totale wereldwijde productie van drukwerk stagneert maar bedraagt nu toch nog steeds 60 %. We worden op deze markten geconfronteerd met een daling van het aantal drukkerijen. Die zijn vooral op zoek naar gesofisticeerde systemen voor onder andere 24/7 productie. Een belangrijke focus van Heidelberg zijn hier de verpakkingsdrukkers. We mikken ook op meer omzet uit minder cyclische business: de verkoop van verbruiksgoederen, service en onderdelen. Het doel is dat dit meer dan 50 % van onze omzet gaat uitmaken. Ook het belang van digitaal printen en software neemt op de mature markten toe."

Het Print Media Center in Heidelberg werd geoptimaliseerd voor zijn rol van demonstratie- en opleidingscentrum voor commerciële vellendruk. De bestaande locatie werd weliswaar niet uitgebreid maar er werd efficiënter omgesprongen met de ruimte. De grote nieuwigheid is dat het afwerkingsdepartement met zeven machines meer, serieus aan belang heeft gewonnen. Ondermeer de op drupa gelanceerde Stitchmaster ST 500 zadelhechtmachine en de Eurobind Pro garenloosbindmachine met twee lijmkoppen voor EVA-hotmelt- en PUR-belijming, staan er opgesteld.

Het gedeelte Prinect verhuisde naar de eerste verdieping waar nu op een comfortabele manier de genetwerkte drukkerij kan worden gedemonstreerd. Alle afwerkingsmachines zijn via Prinect Postpress Manager geïntegreerd in de workflow.

Het Print Media Center voor de grootformaatpersen, verpakkingstoepasingen en speciale applicaties bevindt zich in Wiesloch-Walldorf. In de twee PMC's zijn samen 135 medewerkers tewerkgesteld. Internationale PMC's zijn er in Sao Paulo (Brazilië), Shenzhen (China) en Atlanta (VS).

Tot slot, alle prepress-machines, persen en afwerkingsmachiness van Heidelberg kunnen nu CO-2-neutraal worden besteld. De Anicolor-persen worden standaard CO-2-neutraal geleverd.

Dat laatste heeft zo zijn impact, want Heidelberg besliste om niet naar Ipex te gaan en zich voor de industriële markten vooral te concentreren op in-huis evenementen. Het is hiervoor dat de infrastructuur van het Print Media Center werd geüpdatet. Dus geen Ipex meer, maar wel nog drupa dat volgens Heidelberg zijn internationale betekenis behoudt. Marcel Kiessling, verantwoordelijk voor verkoop en services bij Heidelberg, gaf wel te kennen dat een drupa om de vier jaar voor hem volstaat. Het is een duidelijke vingerwijzing naar de plannen van de organisatoren om de drupa om de drie jaar te laten plaatsvinden. Heidelberg zal wel nadrukkelijk aanwezig blijven op internationale beurzen in de groeimarkten van China en Brazilië. Kiessling: "We zullen meer investeren in opkomende markten waar het drukwerkvolume een stijging van 6 % per jaar laat optekenen. Het aandeel van de geïndustrialiseerde markten in de totale wereldwijde productie van drukwerk stagneert maar bedraagt nu toch nog steeds 60 %. We worden op deze markten geconfronteerd met een daling van het aantal drukkerijen. Die zijn vooral op zoek naar gesofisticeerde systemen voor onder andere 24/7 productie. Een belangrijke focus van Heidelberg zijn hier de verpakkingsdrukkers. We mikken ook op meer omzet uit minder cyclische business: de verkoop van verbruiksgoederen, service en onderdelen. Het doel is dat dit meer dan 50 % van onze omzet gaat uitmaken. Ook het belang van digitaal printen en software neemt op de mature markten toe." Het Print Media Center in Heidelberg werd geoptimaliseerd voor zijn rol van demonstratie- en opleidingscentrum voor commerciële vellendruk. De bestaande locatie werd weliswaar niet uitgebreid maar er werd efficiënter omgesprongen met de ruimte. De grote nieuwigheid is dat het afwerkingsdepartement met zeven machines meer, serieus aan belang heeft gewonnen. Ondermeer de op drupa gelanceerde Stitchmaster ST 500 zadelhechtmachine en de Eurobind Pro garenloosbindmachine met twee lijmkoppen voor EVA-hotmelt- en PUR-belijming, staan er opgesteld.Het gedeelte Prinect verhuisde naar de eerste verdieping waar nu op een comfortabele manier de genetwerkte drukkerij kan worden gedemonstreerd. Alle afwerkingsmachines zijn via Prinect Postpress Manager geïntegreerd in de workflow.Het Print Media Center voor de grootformaatpersen, verpakkingstoepasingen en speciale applicaties bevindt zich in Wiesloch-Walldorf. In de twee PMC's zijn samen 135 medewerkers tewerkgesteld. Internationale PMC's zijn er in Sao Paulo (Brazilië), Shenzhen (China) en Atlanta (VS).Tot slot, alle prepress-machines, persen en afwerkingsmachiness van Heidelberg kunnen nu CO-2-neutraal worden besteld. De Anicolor-persen worden standaard CO-2-neutraal geleverd.