Bij de publicatie van de resultaten van het boekjaar 2020/2021 werden al betere cijfers aangekondigd en die worden nu bevestigd. Heidelberg rapporteert een stijgende trend en verklaart die doordat het zich op zijn rendabele kernactiviteiten en op de uitbreiding in groeidomeinen toelegt.

"De transformatie die Heidelberg opgestart had voor de pandemie toesloeg, heeft het bedrijf slanker en efficiënter gemaakt", zegt Rainer Hundsdörfer, de CEO van Heidelberg. "Omdat ook de vraag in de meeste van de grootste verkoopregio's definitief aantrekt, verwachten we dit jaar een veel betere exploitatiewinst, en zelfs een klein positief resultaat na aftrek van belastingen. Dankzij het aanzienlijke groeipotentieel van de verpakkingsdruk, van de digitale business, van de activiteiten in China en van de nieuwe technologieën zoals Wallbox zien we de volgende jaren met vertrouwen tegemoet."

Zoals eerder al gemeld overtrof de omzet de verwachtingen en kwam hij uit op 1,913 miljard euro, toch achttien procent lager dan de omzet van 2,349 miljard euro die in het jaar voor de pandemie geboekt werd. In China, in bepaalde delen van Europa en in de Verenigde Staten is de vraag ondertussen weer gestegen. De EBITDA, zonder de herstructureringskosten, stijgt van 102 naar 146 miljoen euro. Na twee jaar van zware verliezen is het nettoverlies na belastingen van 343 miljoen euro teruggedrongen tot 43 miljoen euro, met dank aan de herstructurering.

Voor het boekjaar 2021/2022 verwacht Heidelberg een stijging van de omzet tot minstens twee miljard euro, een positief nettoresultaat en een stijging van de EBITDA-marge met 6 à 7 procent (vorig jaar bedroeg dat laatste cijfer nog 5%).

Bij de publicatie van de resultaten van het boekjaar 2020/2021 werden al betere cijfers aangekondigd en die worden nu bevestigd. Heidelberg rapporteert een stijgende trend en verklaart die doordat het zich op zijn rendabele kernactiviteiten en op de uitbreiding in groeidomeinen toelegt. "De transformatie die Heidelberg opgestart had voor de pandemie toesloeg, heeft het bedrijf slanker en efficiënter gemaakt", zegt Rainer Hundsdörfer, de CEO van Heidelberg. "Omdat ook de vraag in de meeste van de grootste verkoopregio's definitief aantrekt, verwachten we dit jaar een veel betere exploitatiewinst, en zelfs een klein positief resultaat na aftrek van belastingen. Dankzij het aanzienlijke groeipotentieel van de verpakkingsdruk, van de digitale business, van de activiteiten in China en van de nieuwe technologieën zoals Wallbox zien we de volgende jaren met vertrouwen tegemoet."Zoals eerder al gemeld overtrof de omzet de verwachtingen en kwam hij uit op 1,913 miljard euro, toch achttien procent lager dan de omzet van 2,349 miljard euro die in het jaar voor de pandemie geboekt werd. In China, in bepaalde delen van Europa en in de Verenigde Staten is de vraag ondertussen weer gestegen. De EBITDA, zonder de herstructureringskosten, stijgt van 102 naar 146 miljoen euro. Na twee jaar van zware verliezen is het nettoverlies na belastingen van 343 miljoen euro teruggedrongen tot 43 miljoen euro, met dank aan de herstructurering.Voor het boekjaar 2021/2022 verwacht Heidelberg een stijging van de omzet tot minstens twee miljard euro, een positief nettoresultaat en een stijging van de EBITDA-marge met 6 à 7 procent (vorig jaar bedroeg dat laatste cijfer nog 5%).