Volgens CEO Hans Scheffer zijn de bestaande investeerders bereid mee te doen aan een nieuwe financieringsronde en wordt er overlegd met nieuwe investeerders en met banken. Ook Scheffer zelf investeert opnieuw in de onderneming die hij in 2013 oprichtte: 'Ik geloof in dit bedrijf.'

Om de nieuwe financieringsplannen te laten slagen moet ook met crediteuren een akkoord worden gesloten. In maart bevroor Helloprint de betaling van de op dat moment uitstaande rekeningen. Leveranciers met een uitstaand saldo van meer dan 2.500 euro kregen vervolgens zes voorstellen voorgelegd, variërend van de uitbetaling van een percentage van het verschuldigde bedrag tot een uitgestelde betaling van het volledige bedrag inclusief rente gedurende maximaal 5 jaar.

Een van de betreffende leveranciers, een Nederlandse drukkerij die ondanks het dilemma de samenwerking met Helloprint vooralsnog voortzet, wil niet nader ingaan op de situatie en kiest er voor 'om op dit moment even "radiostilte" te betrachten'. Een ander laat weten: 'De zaak ligt bij onze advocaat.'

Inmiddels is volgens Scheffer met 90 procent van de crediteuren - door hem consequent 'partners' genoemd - overeenstemming bereikt over een betalingsregeling. 'Het is in ieders belang dat we met iedereen tot een oplossing komen.' Hij kan niet zeggen welke variant van de voorstellen de voorkeur had, maar meent wel dat het behaalde resultaat ook voor de andere geldschieters voldoende zal zijn: 'Maar het wordt nog steeds niet makkelijk.'

Helloprint had goede verwachtingen voor 2020 (zie afbeelding) maar Scheffer wordt - 'net als iedereen' - gedwongen opnieuw naar zijn businessmodel te kijken: 'Promotioneel drukwerk voor bijvoorbeeld evenementen vormde zo'n 60 procent van ons werk, maar dat is nu gewoon helemaal weg. En het zal lastig worden weer op dat niveau terug te komen. We zullen dus versneld in moeten zetten op nieuwe categorieën, zoals verpakkingen en kleding.'

(Grafisch Nieuws in samenwerking met De Grafische Vakpers)

Volgens CEO Hans Scheffer zijn de bestaande investeerders bereid mee te doen aan een nieuwe financieringsronde en wordt er overlegd met nieuwe investeerders en met banken. Ook Scheffer zelf investeert opnieuw in de onderneming die hij in 2013 oprichtte: 'Ik geloof in dit bedrijf.'Om de nieuwe financieringsplannen te laten slagen moet ook met crediteuren een akkoord worden gesloten. In maart bevroor Helloprint de betaling van de op dat moment uitstaande rekeningen. Leveranciers met een uitstaand saldo van meer dan 2.500 euro kregen vervolgens zes voorstellen voorgelegd, variërend van de uitbetaling van een percentage van het verschuldigde bedrag tot een uitgestelde betaling van het volledige bedrag inclusief rente gedurende maximaal 5 jaar.Een van de betreffende leveranciers, een Nederlandse drukkerij die ondanks het dilemma de samenwerking met Helloprint vooralsnog voortzet, wil niet nader ingaan op de situatie en kiest er voor 'om op dit moment even "radiostilte" te betrachten'. Een ander laat weten: 'De zaak ligt bij onze advocaat.'Inmiddels is volgens Scheffer met 90 procent van de crediteuren - door hem consequent 'partners' genoemd - overeenstemming bereikt over een betalingsregeling. 'Het is in ieders belang dat we met iedereen tot een oplossing komen.' Hij kan niet zeggen welke variant van de voorstellen de voorkeur had, maar meent wel dat het behaalde resultaat ook voor de andere geldschieters voldoende zal zijn: 'Maar het wordt nog steeds niet makkelijk.'Helloprint had goede verwachtingen voor 2020 (zie afbeelding) maar Scheffer wordt - 'net als iedereen' - gedwongen opnieuw naar zijn businessmodel te kijken: 'Promotioneel drukwerk voor bijvoorbeeld evenementen vormde zo'n 60 procent van ons werk, maar dat is nu gewoon helemaal weg. En het zal lastig worden weer op dat niveau terug te komen. We zullen dus versneld in moeten zetten op nieuwe categorieën, zoals verpakkingen en kleding.'(Grafisch Nieuws in samenwerking met De Grafische Vakpers)