Vooraleer de Belgische coverband 'We Two' met Arturo Bellini en Rocco Turi ten dans speelde, beklommen Bart en Johan De Bie vrijdagavond het podium om trots terug te blikken op honderd jaar Antilope De Bie Printing. Het was overgrootvader Joseph De Bie die in 1922 met zijn drie zonen Koen, Gust en Jean Drukkerij De Bie aan de Maasfortbaan in Lier opstartte. Sindsdien hebben grootvader Koen, vader Jef (op 13 juni 2022 overleden), en sinds 1996 Bart en Johan De Bie de familiedrukkerij verdergezet en uitgebreid. In 2002 verhuisde de drukkerij van Lier naar de huidige site in het naburige Duffel. "Vijf overnames en drie uitbreidingen later is de kleine drukkerij van weleer een gezellige drukke bijenkorf geworden", stelt Bart De Bie, de CEO van Antilope De Bie Printing.

Hart voor print

"Onze drukkerij is altijd een referentie geweest in Lier en omstreken", zegt Bart De Bie. "Onze overgrootvader, grootvader en vader hebben zich altijd omringd met capabele mensen met een hart voor print. De onverdeelde focus op kwaliteit, innovatie en klanttevredenheid is ons met de paplepel ingegeven. Daardoor is onze naam steeds verder bekend geraakt. Tegenwoordig zien we vaak klanten van het VK, Amerika en Azië die bij ons in de drukkerij hun 'Goed voor druk' komen geven."

"Innovatie is extreem belangrijk voor ons", vult Johan De Bie aan. "We investeren voortdurend in de nieuwste machines en druktechnieken, en in R&D om de allerhoogste kwaliteit uit onze machines te halen. Hier gaan we heel ver in. Een mooi resultaat hiervan is 'flux', onze unieke zelf ontwikkelde en geperfectioneerde druktechniek waarmee we nu ook op ongestreken papier dezelfde kleurintensiteit én scherpte bieden als op gestreken papier. Dat is uniek in onze sector, zelfs op mondiaal niveau."

Blijven investeren

De broers zien anno 2022 duidelijk nog een toekomst voor drukwerk. "We leven in een haastige wereld waar we platgegooid worden met vluchtige reclameboodschappen. Drukwerk wordt meer dan ooit een manier om jezelf van dit soort boodschappen te onderscheiden. Persoonlijke boodschappen en creatieve concepten op unieke drukwerken maken een grotere impact dan de zoveelste online advertentie of nieuwsbrief in je mailbox. Wij geloven zeer sterk in de kracht van print. Daarom blijven we investeren. Elke dag opnieuw."

Vooraleer de Belgische coverband 'We Two' met Arturo Bellini en Rocco Turi ten dans speelde, beklommen Bart en Johan De Bie vrijdagavond het podium om trots terug te blikken op honderd jaar Antilope De Bie Printing. Het was overgrootvader Joseph De Bie die in 1922 met zijn drie zonen Koen, Gust en Jean Drukkerij De Bie aan de Maasfortbaan in Lier opstartte. Sindsdien hebben grootvader Koen, vader Jef (op 13 juni 2022 overleden), en sinds 1996 Bart en Johan De Bie de familiedrukkerij verdergezet en uitgebreid. In 2002 verhuisde de drukkerij van Lier naar de huidige site in het naburige Duffel. "Vijf overnames en drie uitbreidingen later is de kleine drukkerij van weleer een gezellige drukke bijenkorf geworden", stelt Bart De Bie, de CEO van Antilope De Bie Printing."Onze drukkerij is altijd een referentie geweest in Lier en omstreken", zegt Bart De Bie. "Onze overgrootvader, grootvader en vader hebben zich altijd omringd met capabele mensen met een hart voor print. De onverdeelde focus op kwaliteit, innovatie en klanttevredenheid is ons met de paplepel ingegeven. Daardoor is onze naam steeds verder bekend geraakt. Tegenwoordig zien we vaak klanten van het VK, Amerika en Azië die bij ons in de drukkerij hun 'Goed voor druk' komen geven.""Innovatie is extreem belangrijk voor ons", vult Johan De Bie aan. "We investeren voortdurend in de nieuwste machines en druktechnieken, en in R&D om de allerhoogste kwaliteit uit onze machines te halen. Hier gaan we heel ver in. Een mooi resultaat hiervan is 'flux', onze unieke zelf ontwikkelde en geperfectioneerde druktechniek waarmee we nu ook op ongestreken papier dezelfde kleurintensiteit én scherpte bieden als op gestreken papier. Dat is uniek in onze sector, zelfs op mondiaal niveau."De broers zien anno 2022 duidelijk nog een toekomst voor drukwerk. "We leven in een haastige wereld waar we platgegooid worden met vluchtige reclameboodschappen. Drukwerk wordt meer dan ooit een manier om jezelf van dit soort boodschappen te onderscheiden. Persoonlijke boodschappen en creatieve concepten op unieke drukwerken maken een grotere impact dan de zoveelste online advertentie of nieuwsbrief in je mailbox. Wij geloven zeer sterk in de kracht van print. Daarom blijven we investeren. Elke dag opnieuw."