De motioncutter werd bedacht door CEO Jörg Scheffler en wordt in diens opdracht gebouwd. Scheffler ontwikkelde het lasersnijsysteem voor zijn andere bedrijf 'themediahouse', een succesvol print- en reclamebedrijf nabij Stuttgart. Themediahouse is ondermeer gespecialiseerd in zeer creatieve gepersonaliseerde DM-campagnes. Omdat Scheffler ook gepersonaliseerd wilde kunnen snijden, graveren, rillen en perforeren en daarvoor geen geschikte machine op de markt vond, besloot hij er zelf een te bouwen. Dat was in april 2014. Er zijn inmiddels 35 machines geïnstalleerd, verspreid over 21 landen op vier continenten.

Jörg Scheffler hecht als communicatiespecialist zeer veel belang aan het design van de machine. "De motioncutter mag in een moderne en hedendaagse kantoorinrichting niet misstaan en het design moet appeleren naar de creatieve mogelijkheden van de machine."

De prijs van de motioncutter start bij 225.000 euro

De motioncutter werd bedacht door CEO Jörg Scheffler en wordt in diens opdracht gebouwd. Scheffler ontwikkelde het lasersnijsysteem voor zijn andere bedrijf 'themediahouse', een succesvol print- en reclamebedrijf nabij Stuttgart. Themediahouse is ondermeer gespecialiseerd in zeer creatieve gepersonaliseerde DM-campagnes. Omdat Scheffler ook gepersonaliseerd wilde kunnen snijden, graveren, rillen en perforeren en daarvoor geen geschikte machine op de markt vond, besloot hij er zelf een te bouwen. Dat was in april 2014. Er zijn inmiddels 35 machines geïnstalleerd, verspreid over 21 landen op vier continenten.Jörg Scheffler hecht als communicatiespecialist zeer veel belang aan het design van de machine. "De motioncutter mag in een moderne en hedendaagse kantoorinrichting niet misstaan en het design moet appeleren naar de creatieve mogelijkheden van de machine."De prijs van de motioncutter start bij 225.000 euro