Als we willen dat print aantrekkelijk blijft voor de toekomstige generaties moet de industrie luisteren naar wat jongeren van hun beroepsleven en van werkgevers verwachten. Sinds 2017 biedt de Europese drukkersfederatie Intergraf een platform voor de stem van de volgende generatie printprofessionals.

Circulair en duurzaam

Elk jaar selecteert een expertenpanel de beste inzendingen voor de Intergraf Young Talent Award. Dit jaar lag de focus van de wedstrijd op duurzaamheid, een onderwerp dat hoog op de agenda staat van de EU. Aan de kandidaten werd gevraagd om de volgende vragen te beantwoorden: (1) Hoe zie jij printproducten in de circulaire economie en (2) Wat is jouw visie op print voor een duurzame toekomst?

De winnaar Tom Maskill uit het VK lichtte zijn visie op de milieuprestaties van print toe: "Over het algemeen gaat de printindustrie de goede kant op om volledig circulair te worden. Ik ben van mening dat we gemeenschappelijke normen moeten vastleggen voor het berekenen en rapporteren van de milieu-impact van print. We moeten onze klanten en het publiek ook informeren over de werkelijke impact van print op het milieu in vergelijking met andere communicatiemethoden."

Diversiteit en verandering

De tweede plaats was voor Cédric Dumont uit Frankrijk: "Het is noodzakelijk om de mogelijkheden van alle materialen volledig te benutten om het grondstofverbruik te verminderen. De wereld van de print zou niet alleen voor bepaalde mensen gereserveerd moeten zijn, maar zou iedereen moeten raken. Meer diversiteit in deze sector zal een nieuw publiek aantrekken terwijl de authenticiteit tot op de dag van vandaag aanwezig blijft. Zoals Charles Darwin zei: de soorten die overleven zijn niet de sterkste, noch de meest intelligente, maar degenen die zich het beste aanpassen aan verandering".

Anna Koselova uit Duitsland behaalde de derde plaats. Haar visie: "De toekomst van de grafische industrie hangt af van hoe de drukkerijen zullen reageren en zich zullen aanpassen aan de circulaire economie en duurzaamheid. Bovendien moet de grafische industrie serieus rekening houden met de mening van de jonge generaties en het bewustzijn over de sterke punten van de industrie beginnen te vergroten. Het is cruciaal om te luisteren naar jonge mensen met een frisse en creatieve geest, gedreven door de wens om iets te veranderen".

Tom Maskill zal zijn winnende ideeën presenteren op de Print Matters for the Future Conference op 20 mei 2022 in Stockholm.

Als we willen dat print aantrekkelijk blijft voor de toekomstige generaties moet de industrie luisteren naar wat jongeren van hun beroepsleven en van werkgevers verwachten. Sinds 2017 biedt de Europese drukkersfederatie Intergraf een platform voor de stem van de volgende generatie printprofessionals.Elk jaar selecteert een expertenpanel de beste inzendingen voor de Intergraf Young Talent Award. Dit jaar lag de focus van de wedstrijd op duurzaamheid, een onderwerp dat hoog op de agenda staat van de EU. Aan de kandidaten werd gevraagd om de volgende vragen te beantwoorden: (1) Hoe zie jij printproducten in de circulaire economie en (2) Wat is jouw visie op print voor een duurzame toekomst?De winnaar Tom Maskill uit het VK lichtte zijn visie op de milieuprestaties van print toe: "Over het algemeen gaat de printindustrie de goede kant op om volledig circulair te worden. Ik ben van mening dat we gemeenschappelijke normen moeten vastleggen voor het berekenen en rapporteren van de milieu-impact van print. We moeten onze klanten en het publiek ook informeren over de werkelijke impact van print op het milieu in vergelijking met andere communicatiemethoden."De tweede plaats was voor Cédric Dumont uit Frankrijk: "Het is noodzakelijk om de mogelijkheden van alle materialen volledig te benutten om het grondstofverbruik te verminderen. De wereld van de print zou niet alleen voor bepaalde mensen gereserveerd moeten zijn, maar zou iedereen moeten raken. Meer diversiteit in deze sector zal een nieuw publiek aantrekken terwijl de authenticiteit tot op de dag van vandaag aanwezig blijft. Zoals Charles Darwin zei: de soorten die overleven zijn niet de sterkste, noch de meest intelligente, maar degenen die zich het beste aanpassen aan verandering".Anna Koselova uit Duitsland behaalde de derde plaats. Haar visie: "De toekomst van de grafische industrie hangt af van hoe de drukkerijen zullen reageren en zich zullen aanpassen aan de circulaire economie en duurzaamheid. Bovendien moet de grafische industrie serieus rekening houden met de mening van de jonge generaties en het bewustzijn over de sterke punten van de industrie beginnen te vergroten. Het is cruciaal om te luisteren naar jonge mensen met een frisse en creatieve geest, gedreven door de wens om iets te veranderen".Tom Maskill zal zijn winnende ideeën presenteren op de Print Matters for the Future Conference op 20 mei 2022 in Stockholm.