Uit de recent gepresenteerde cijfers van de gerenommeerde media-analiste Mary Meeker blijkt dat in 2010 de gedrukte media nog zo'n 8 procent van de mediaconsumptie-tijd kregen, maar toch ook 27 procent van alle advertentiegelden. Dat is in 2018 drastisch anders: tegen nog 3 procent van de aandacht (kranten krijgen dagelijks 11 minuten, magazines 9 minuten) staat nu nog 7 procent van het budget. Ter vergelijking: 'mobiel internet' was in 2010 goed voor 8 procent van de mediatijd en 0,5 procent van het budget, terwijl dat inmiddels 33 procent van de tijd en het strijkt ook 33 procent van alle advertentiegelden op.

Overigens wees Tatjana Raman, senior media expert van bpost media, er vorige week tijdens het Get Smart evenement op dat consumenten steeds behendiger worden in het vermijden van reclame. Zo gebruikt 1 op 3 in België een ad-blocker, tegen 1 op 5 met een 'nee'-sticker op de brievenbus: "We doen het dus helemaal nog niet zo slecht."

Uit de recent gepresenteerde cijfers van de gerenommeerde media-analiste Mary Meeker blijkt dat in 2010 de gedrukte media nog zo'n 8 procent van de mediaconsumptie-tijd kregen, maar toch ook 27 procent van alle advertentiegelden. Dat is in 2018 drastisch anders: tegen nog 3 procent van de aandacht (kranten krijgen dagelijks 11 minuten, magazines 9 minuten) staat nu nog 7 procent van het budget. Ter vergelijking: 'mobiel internet' was in 2010 goed voor 8 procent van de mediatijd en 0,5 procent van het budget, terwijl dat inmiddels 33 procent van de tijd en het strijkt ook 33 procent van alle advertentiegelden op.Overigens wees Tatjana Raman, senior media expert van bpost media, er vorige week tijdens het Get Smart evenement op dat consumenten steeds behendiger worden in het vermijden van reclame. Zo gebruikt 1 op 3 in België een ad-blocker, tegen 1 op 5 met een 'nee'-sticker op de brievenbus: "We doen het dus helemaal nog niet zo slecht."