17 oktober mag dan al de dag van de print zijn, een officiële status zoals de internationale milieudag en de internationale dag tegen kanker heeft hij echter niet. De 'International Print Day' is een wereldwijd initiatief dat de grafische gemeenschap in 2014 voor de sector in het leven heeft geroepen. Sindsdien wordt het initiatief, dat vooral deelnemers uit Engelstalige landen aantrekt, elk jaar herhaald. Maar ook hier, in Frankrijk en in Nederland weet het initiatief reacties los te maken.

Het event wil mensen de kans geven om kennis te delen en om gedurende 24 uur een interactie aan te gaan met de wereld van de druk en de marketing. Dat gebeurt hoofdzakelijk via de sociale media en meer bepaald Twitter. Het initiatief is voor de deelnemers een gelegenheid om informatie over grafische bedrijven, producten en diensten te geven en om te netwerken. De recente editie was echter niet zo vruchtbaar als die van de vorige jaren. In vergelijking met het recordjaar 2015 (7795 tweets, 27 miljoen bereikte profielen, 1362 twitteraars) merken we een daling van de deelnemers. Dit jaar werden er op Twitter 3713 tweets, 17 miljoen bereikte profielen en 729 twitteraars geteld.

De tweets liepen erg uiteen - van statistieken over weetjes over de grafische sector tot zelfpromotie.

17 oktober mag dan al de dag van de print zijn, een officiële status zoals de internationale milieudag en de internationale dag tegen kanker heeft hij echter niet. De 'International Print Day' is een wereldwijd initiatief dat de grafische gemeenschap in 2014 voor de sector in het leven heeft geroepen. Sindsdien wordt het initiatief, dat vooral deelnemers uit Engelstalige landen aantrekt, elk jaar herhaald. Maar ook hier, in Frankrijk en in Nederland weet het initiatief reacties los te maken.Het event wil mensen de kans geven om kennis te delen en om gedurende 24 uur een interactie aan te gaan met de wereld van de druk en de marketing. Dat gebeurt hoofdzakelijk via de sociale media en meer bepaald Twitter. Het initiatief is voor de deelnemers een gelegenheid om informatie over grafische bedrijven, producten en diensten te geven en om te netwerken. De recente editie was echter niet zo vruchtbaar als die van de vorige jaren. In vergelijking met het recordjaar 2015 (7795 tweets, 27 miljoen bereikte profielen, 1362 twitteraars) merken we een daling van de deelnemers. Dit jaar werden er op Twitter 3713 tweets, 17 miljoen bereikte profielen en 729 twitteraars geteld.De tweets liepen erg uiteen - van statistieken over weetjes over de grafische sector tot zelfpromotie.