Het in Antwerpen gevestigde designtech bedrijf iVisual lanceert branding en packaging intelligence technologie op basis van AI. "Deze innovatieve software transformeert de manier waarop bedrijven merken en verpakkingen ontwikkelen", klinkt het. "Het integreert het gepatenteerde wetenschappelijke 'Color Passport System' met de laatste AI-toepassingen."

Engagement voor innovatie

iVisual is naar eigen zeggen het eerste designtech bedrijf dat de visuele identiteit, kleuren en design semantiek van een merk, product of verpakking wetenschappelijk onderbouwt en dit proces volledig digitaliseert.

Het Roeselaarse Athena Graphics en One Inch Whale, met hoofdzetel in Hasselt, stappen in het kapitaal van het Antwerpse iVisual. "Door te investeren in iVisual onderstrepen we ons engagement voor innovatie die verder gaat dan artwork en prepress", duidt Ignace Cosaert, de CEO van Athena Graphics Group.

"De investering kadert in onze strategie waarbij we bestaande data en kennis maximaal willen benutten alvorens consumentenonderzoek te verrichten", zegt Wim Hamaekers, managing partner One Inch Whale. Beide investeerders werken voor internationale spelers als Danone, Heineken, Bose, Panasonic, Lotus, Drylock en Agristo.

Nieuwe CEO

iVisual wordt voortaan geleid door Julie Dumoulin, de oprichter van Opinry, een startup in verpakkings-AI. Als CEO en aandeelhouder wordt ze verantwoordelijk voor de transformatie van iVisual van dienstverlener naar technologiebedrijf. "De betrokkenheid van Athena Graphics en One Inch Whale versterkt onze capaciteit om de volledige waardeketen te ondersteunen. Binnenkort starten we met het testen van ons eerste prototype met enkele geselecteerde agentschappen en merken", kondigt Dumoulin aan.

Het in Antwerpen gevestigde designtech bedrijf iVisual lanceert branding en packaging intelligence technologie op basis van AI. "Deze innovatieve software transformeert de manier waarop bedrijven merken en verpakkingen ontwikkelen", klinkt het. "Het integreert het gepatenteerde wetenschappelijke 'Color Passport System' met de laatste AI-toepassingen."iVisual is naar eigen zeggen het eerste designtech bedrijf dat de visuele identiteit, kleuren en design semantiek van een merk, product of verpakking wetenschappelijk onderbouwt en dit proces volledig digitaliseert.Het Roeselaarse Athena Graphics en One Inch Whale, met hoofdzetel in Hasselt, stappen in het kapitaal van het Antwerpse iVisual. "Door te investeren in iVisual onderstrepen we ons engagement voor innovatie die verder gaat dan artwork en prepress", duidt Ignace Cosaert, de CEO van Athena Graphics Group."De investering kadert in onze strategie waarbij we bestaande data en kennis maximaal willen benutten alvorens consumentenonderzoek te verrichten", zegt Wim Hamaekers, managing partner One Inch Whale. Beide investeerders werken voor internationale spelers als Danone, Heineken, Bose, Panasonic, Lotus, Drylock en Agristo.iVisual wordt voortaan geleid door Julie Dumoulin, de oprichter van Opinry, een startup in verpakkings-AI. Als CEO en aandeelhouder wordt ze verantwoordelijk voor de transformatie van iVisual van dienstverlener naar technologiebedrijf. "De betrokkenheid van Athena Graphics en One Inch Whale versterkt onze capaciteit om de volledige waardeketen te ondersteunen. Binnenkort starten we met het testen van ons eerste prototype met enkele geselecteerde agentschappen en merken", kondigt Dumoulin aan.