Twee weken nadat nog een nieuwe 'Ultra Stream'-generatie van de technologie werd aangekondigd voor Drupa, meent Kodak nu dat andere partijen, met meer schaalgrootte, beter in staat zullen zijn om er een succes van te maken.

De eerste technologiedemonstratie van de in eigen huis ontwikkelde Stream inkjettechnologie vond plaats tijdens Drupa 2008, waarna de officiële introductie in 2010 volgde. Volgens topman Jeff Clarke installeerde Kodak sindsdien wereldwijd 55 Prosper-persen, waarvan 16 exemplaren in 2015. Per stuk kosten die zo'n 2 tot 3 miljoen dollar.

Clarke licht het strategische besluit om het Prosper-platform af te stoten toe: "Er zijn in deze industrie aanzienlijk grotere partijen dan Kodak. Het succes van Prosper en de ontwikkeling van Ultra Stream vereisen schaalgrootte en investeringsvermogen." Hij geeft een voorbeeld: "Bij Kodak hebben we ongeveer 40 verkopers voor Prosper. Potentiële overnamekandidaten hebben honderden, soms duizenden medewerkers op het gebied van verkoop, marktontwikkeling en service die wereldwijd ook voor Prosper kunnen worden ingezet."

Het afscheid van Prosper betekent niet dat Kodak de grafische industrie verlaat. Onder de vlag van de Enterprise Inkjet Systems Divisie (EISD) valt bijvoorbeeld ook nog altijd het Versamark inkjetplatform (Drop on Demand inkjet). En in de Print Systems Divisie (PSD) beschikt Kodak over onder andere offsetplaten en de tonergebaseerde Nexpress-persen.

Over de identiteit van de gesprekspartners doet Kodak geen mededelingen. In de grafische vakpers worden met name FujiFilm, EFI en ook Flint genoemd als mogelijke kandidaten.

Twee weken nadat nog een nieuwe 'Ultra Stream'-generatie van de technologie werd aangekondigd voor Drupa, meent Kodak nu dat andere partijen, met meer schaalgrootte, beter in staat zullen zijn om er een succes van te maken.De eerste technologiedemonstratie van de in eigen huis ontwikkelde Stream inkjettechnologie vond plaats tijdens Drupa 2008, waarna de officiële introductie in 2010 volgde. Volgens topman Jeff Clarke installeerde Kodak sindsdien wereldwijd 55 Prosper-persen, waarvan 16 exemplaren in 2015. Per stuk kosten die zo'n 2 tot 3 miljoen dollar.Clarke licht het strategische besluit om het Prosper-platform af te stoten toe: "Er zijn in deze industrie aanzienlijk grotere partijen dan Kodak. Het succes van Prosper en de ontwikkeling van Ultra Stream vereisen schaalgrootte en investeringsvermogen." Hij geeft een voorbeeld: "Bij Kodak hebben we ongeveer 40 verkopers voor Prosper. Potentiële overnamekandidaten hebben honderden, soms duizenden medewerkers op het gebied van verkoop, marktontwikkeling en service die wereldwijd ook voor Prosper kunnen worden ingezet." Het afscheid van Prosper betekent niet dat Kodak de grafische industrie verlaat. Onder de vlag van de Enterprise Inkjet Systems Divisie (EISD) valt bijvoorbeeld ook nog altijd het Versamark inkjetplatform (Drop on Demand inkjet). En in de Print Systems Divisie (PSD) beschikt Kodak over onder andere offsetplaten en de tonergebaseerde Nexpress-persen. Over de identiteit van de gesprekspartners doet Kodak geen mededelingen. In de grafische vakpers worden met name FujiFilm, EFI en ook Flint genoemd als mogelijke kandidaten.