Kodak verkoopt flexoverpakkingsdivisie

20/08/18 om 08:58 - Bijgewerkt om 08:58

Kodak verkoopt zijn Flexographic Packaging Division (FBD) om uitstaande schulden af te lossen en een lening te herfinancieren.

Kodak verkoopt flexoverpakkingsdivisie

De flexo verpakkingsdivisie produceert Flexcel NX plaatbelichters, drukplaten en verbruiksartikelen. De divisie stelt 300 mensen te werk en realiseerde een omzetgroei van negen procent ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar.

Kodak zegt tijdens het verkoopproces te zullen blijven investeren in FPD door de productiecapaciteit uit te breiden, geavanceerde technologie te ontwikkelen en het personeelsbestand uit te breiden om aan de behoeften van de klant te voldoen.

In de resultaten van Kodak voor het tweede kwartaal, dat eindigde op 30 juni, groeide het volume voor de Flexcel NX-platen met acht procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Het cijfer werd alleen overtroffen door de groei van de Sonora procesvrije offsetplaten, waarin de volumes met negentien procent toenamen.

De bedrijfsopbrengsten van Kodak zijn gedaald ten opzichte van het tweede kwartaal van 2017 en bedragen 372 miljoen US$, een daling van 9 miljoen US$ ten opzichte van de 381 miljoen US$.

Het bedrijf rapporteerde een nettowinst volgens GAAP over het tweede kwartaal van US$ 4 miljoen en een operationele EBITDA van US$ 9 miljoen, een daling van US$ 3 miljoen vergeleken met het tweede kwartaal van 2017.

Kodak stelt dat de daling werd veroorzaakt door de negatieve impact van de aluminiumkosten voor een bedrag van USD 7 miljoen op jaarbasis.

Jeff Clarke, CEO, Kodak: "Dit is een geweldige kans om waarde te ontsluiten voor aandeelhouders gezien de sterke interesse die we kregen voor de Flexographic Packaging divisie."

Kodak zegt dat het zich zal blijven richten op bewezen groeigebieden als de Sonora-procesloze platen, inkjet, workflowsoftware en merklicenties.

Lees meer over: