Bij de Duitse papierproducent Koehler Paper hadden ze het idee om milieuvriendelijke, luxeverpakkingen te produceren die gemaakt zijn van honderd procent gerecycleerd papier en ontworpen zijn om luxehorloges in te bewaren. De papierproducent werkt voor dit project samen met het familiale Mühle-Glashütte. Het horlogebedrijf, gevestigd in de Duitse deelstaat Saksen, is bekend om zijn nautische instrumenten en precisietechniek.

Papier scoort

Duurzaamheid en recycleerbaarheid zijn de belangrijkste eisen voor de verpakkingen die Koehler samen met Mühle-Glashütte en andere projectdeelnemers ontwikkelde. Voor de horlogefabrikant blijkt het implementeren van een duurzame verpakkingsoplossing een belangrijke stap voor de toekomst.

"Er is een duidelijke trend als het gaat om de opties voor verpakkingsmateriaal. Papier scoort over de hele linie punten en wordt een steeds belangrijker factor bij consumentenbeslissingen", zegt Udo Hollbach, de algemeen directeur van de Greiz-site van Koehler Paper.

Het gerecycleerde papier van Koehler Paper, gemaakt van honderd procent secundair vezelmateriaal, beschikt over het Duitse 'Blauwe Engel'-certificaat en EU-ecolabels. Het papier is volgens de producent een duurzaam alternatief voor gebruik in luxeverpakkingen, "zonder compromissen op het vlak van kwaliteit, betrouwbaarheid of uitstraling".

Bij de Duitse papierproducent Koehler Paper hadden ze het idee om milieuvriendelijke, luxeverpakkingen te produceren die gemaakt zijn van honderd procent gerecycleerd papier en ontworpen zijn om luxehorloges in te bewaren. De papierproducent werkt voor dit project samen met het familiale Mühle-Glashütte. Het horlogebedrijf, gevestigd in de Duitse deelstaat Saksen, is bekend om zijn nautische instrumenten en precisietechniek.Duurzaamheid en recycleerbaarheid zijn de belangrijkste eisen voor de verpakkingen die Koehler samen met Mühle-Glashütte en andere projectdeelnemers ontwikkelde. Voor de horlogefabrikant blijkt het implementeren van een duurzame verpakkingsoplossing een belangrijke stap voor de toekomst."Er is een duidelijke trend als het gaat om de opties voor verpakkingsmateriaal. Papier scoort over de hele linie punten en wordt een steeds belangrijker factor bij consumentenbeslissingen", zegt Udo Hollbach, de algemeen directeur van de Greiz-site van Koehler Paper.Het gerecycleerde papier van Koehler Paper, gemaakt van honderd procent secundair vezelmateriaal, beschikt over het Duitse 'Blauwe Engel'-certificaat en EU-ecolabels. Het papier is volgens de producent een duurzaam alternatief voor gebruik in luxeverpakkingen, "zonder compromissen op het vlak van kwaliteit, betrouwbaarheid of uitstraling".