Het communicatiebureau Leo Burnett Toronto bedacht voor Ikea een ludieke affiche met de titel 'Cook This Page' en met daarop een heel gemakkelijk te realiseren recept. "Wanneer gekookt moet worden, ervaren veel mensen nieuwe ingrediënten en recepten als intimiderend. Wat we wilden duidelijk maken, is dat creatief koken ook heerlijk eenvoudig kan zijn," legt het communicatiebureau op zijn website uit.

Het adagium 'Een beeld zegt meer dan duizend woorden' is wellicht nooit beter van toepassing geweest. Het kookpapier waarop een recept staat, geeft in beelden weer welke ingrediënten in welke hoeveelheden nodig zijn. Die ingrediënten leg je vervolgens in de vakjes op het vel kookpapier. Zodra de affiche helemaal met de ingrediënten belegd is, ga je verder te werk als bij een traditionele 'en papillotte'. Je hoeft de met levensmiddelen gevulde affiche alleen maar op te rollen en in de oven te steken. De instructies voor het recept zijn op het papier gedrukt en de illustraties zijn geïnspireerd op het gerecht. Bij elk recept worden overigens een of meer voedingsmiddelen van het merk Ikea gebruikt. Het idee komt dus ook de marketing van de Ikea voedingsafdeling ten goede.

Bij de lancering van de affiches 'Cook This Page' organiseerde Ikea een groot evenement in zijn keukens in Canada. De affiches werden in de winkels opgehangen zodat bezoekers ze mee naar huis konden nemen om er het recept uit te proberen.

Het communicatiebureau Leo Burnett Toronto bedacht voor Ikea een ludieke affiche met de titel 'Cook This Page' en met daarop een heel gemakkelijk te realiseren recept. "Wanneer gekookt moet worden, ervaren veel mensen nieuwe ingrediënten en recepten als intimiderend. Wat we wilden duidelijk maken, is dat creatief koken ook heerlijk eenvoudig kan zijn," legt het communicatiebureau op zijn website uit.Het adagium 'Een beeld zegt meer dan duizend woorden' is wellicht nooit beter van toepassing geweest. Het kookpapier waarop een recept staat, geeft in beelden weer welke ingrediënten in welke hoeveelheden nodig zijn. Die ingrediënten leg je vervolgens in de vakjes op het vel kookpapier. Zodra de affiche helemaal met de ingrediënten belegd is, ga je verder te werk als bij een traditionele 'en papillotte'. Je hoeft de met levensmiddelen gevulde affiche alleen maar op te rollen en in de oven te steken. De instructies voor het recept zijn op het papier gedrukt en de illustraties zijn geïnspireerd op het gerecht. Bij elk recept worden overigens een of meer voedingsmiddelen van het merk Ikea gebruikt. Het idee komt dus ook de marketing van de Ikea voedingsafdeling ten goede.Bij de lancering van de affiches 'Cook This Page' organiseerde Ikea een groot evenement in zijn keukens in Canada. De affiches werden in de winkels opgehangen zodat bezoekers ze mee naar huis konden nemen om er het recept uit te proberen.