Komori brengt H-UV in 2009 op de markt. Door een combinatie van hooggevoelige inkten (de 'H' staat voor voor High-sensitivity) en speciale UV-lampen met een nauwer spectrum slaagt Komori in haar doelstellingen: het systeem produceert geen ozon, en het gebruikt bovendien minder dan de helft van de energie van een klassieke UV-droger - en daardoor veroorzaakt het 60 procent minder CO2.

Tijdens Drupa 2016 voegt Komori ook UV LED technologie toe aan het portfolio. Ze presenteert het als 'H-UV L': een geïntegreerd onderdeel van een compleet productieproces waarin pers, materialen en workflow onderling volledig op elkaar zijn afgestemd.

Komori brengt H-UV in 2009 op de markt. Door een combinatie van hooggevoelige inkten (de 'H' staat voor voor High-sensitivity) en speciale UV-lampen met een nauwer spectrum slaagt Komori in haar doelstellingen: het systeem produceert geen ozon, en het gebruikt bovendien minder dan de helft van de energie van een klassieke UV-droger - en daardoor veroorzaakt het 60 procent minder CO2.Tijdens Drupa 2016 voegt Komori ook UV LED technologie toe aan het portfolio. Ze presenteert het als 'H-UV L': een geïntegreerd onderdeel van een compleet productieproces waarin pers, materialen en workflow onderling volledig op elkaar zijn afgestemd.