Antalis maakt nu deel uit van een toonaangevende wereldwijde distributie- en handelsgroep die actief is in de sectoren 'Papier', 'Packaging', 'Visuele Communicatie' en 'Recycling', die aanwezig is op vijf continenten en die een pro forma omzet van meer dan 5 miljard euro boekt.

Deze overname is duidelijk een zeer belangrijke strategische zet voor KPP en versterkt de toekomstige marktpositie van Antalis, zeker in deze uitzonderlijke periode, staat in het persbericht te lezen. En verder: daarnaast verbetert de overname ook de financiële situatie van Antalis: niet alleen de financiële kosten verminderen, maar tegelijk worden ook de schulden op de balans afgebouwd. Daardoor kan Antalis zijn bedrijfsmodel sneller en flexibeler transformeren, zijn klanten beter bedienen en zijn productaanbod wereldwijd uitbreiden. Na de voorbije en zeer moeilijke maanden vertoont de bedrijfsactiviteit nu bemoedigende tekenen van een progressief herstel.

Om de vraag te ondersteunen worden aanvullende marketinginitiatieven ontwikkeld die nieuwe projecten in alle vakgebieden van Antalis moeten stimuleren: innovatieve producten voor interieurdecoratie, milieuvriendelijke oplossingen voor verpakkingen en visuele communicatie, innovatie met unieke creatieve papieren, en uiteenlopende diensten zoals een geautomatiseerd voorraadbeheer.

De combinatie Antalis/KPP biedt een ruimere wereldwijde aanwezigheid en geeft geleidelijk aan toegang tot een grotere inkoopcapaciteit dankzij een ruimer leveranciersbestand, nieuwe diensten en innovaties op het vlak van e-commerce.