Met de overname van Coreti Etiquetas (opgericht in 1991) haalt de Asteria Group een specialist in etiketten voor de wijn-, bier- en oliesector binnen. "Ze produceren etiketten met een uitzonderlijke afwerking, waarvoor ze gebruik maken van de meest innovatieve en bestendige materialen en de hoogste drukkwaliteit", stelt Ives Declerck, de CEO van Asteria Group.

Met een omzet van 20 miljoen euro en 110 medewerkers gaat het om een van de grotere overnames van de groep, schrijft de zakenkrant De Tijd. De groep mikt dit jaar op een omzet van 170 miljoen euro met 850 werknemers.

Pan-Europese speler

Asteria is gegroeid vanuit de familiale labeldrukkerij Accent in het West-Vlaamse Gullegem. In 2018 stapte de Belgisch-Nederlandse private-equitygroep Waterland in het bedrijf en er werd een internationale buy-and-buildstrategie uitgerold.

Vandaag telt Asteria zestien vestigingen, waarvan vijf in België (Accent, Orbo, Digilinck, Vuye en Dejonghe). Internationaal zijn er bedrijven in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Finland, Estland en Spanje. En de overnamehonger is nog niet gestild. "We willen een gedegen pan-Europese speler worden die voor kleine tot zeer grote klanten een breed pallet aan verpakkingsproducten kan aanbieden", zegt Ives Declerck in De Tijd.

Labels en verpakkingen

De Asteria Group wil naar verluidt op termijn naar een omzet van 250 tot 300 miljoen euro doorgroeien. De groep wil naar eigen zeggen uitblinken op de Europese markt van labels en packaging. "Met ons breed gamma aan verpakkingsproducten zoals labels, flexibele verpakkingen en vouwdozen gedrukt in flexo, offset of op digitale wijze, al dan niet voorzien van een waaier aan hoogstaande afwerkingen, kunnen wij aan vele wensen voldoen", klinkt het.

Met de overname van Coreti Etiquetas (opgericht in 1991) haalt de Asteria Group een specialist in etiketten voor de wijn-, bier- en oliesector binnen. "Ze produceren etiketten met een uitzonderlijke afwerking, waarvoor ze gebruik maken van de meest innovatieve en bestendige materialen en de hoogste drukkwaliteit", stelt Ives Declerck, de CEO van Asteria Group.Met een omzet van 20 miljoen euro en 110 medewerkers gaat het om een van de grotere overnames van de groep, schrijft de zakenkrant De Tijd. De groep mikt dit jaar op een omzet van 170 miljoen euro met 850 werknemers.Asteria is gegroeid vanuit de familiale labeldrukkerij Accent in het West-Vlaamse Gullegem. In 2018 stapte de Belgisch-Nederlandse private-equitygroep Waterland in het bedrijf en er werd een internationale buy-and-buildstrategie uitgerold.Vandaag telt Asteria zestien vestigingen, waarvan vijf in België (Accent, Orbo, Digilinck, Vuye en Dejonghe). Internationaal zijn er bedrijven in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Finland, Estland en Spanje. En de overnamehonger is nog niet gestild. "We willen een gedegen pan-Europese speler worden die voor kleine tot zeer grote klanten een breed pallet aan verpakkingsproducten kan aanbieden", zegt Ives Declerck in De Tijd. De Asteria Group wil naar verluidt op termijn naar een omzet van 250 tot 300 miljoen euro doorgroeien. De groep wil naar eigen zeggen uitblinken op de Europese markt van labels en packaging. "Met ons breed gamma aan verpakkingsproducten zoals labels, flexibele verpakkingen en vouwdozen gedrukt in flexo, offset of op digitale wijze, al dan niet voorzien van een waaier aan hoogstaande afwerkingen, kunnen wij aan vele wensen voldoen", klinkt het.