Xeikon kondigt aan dat MasterMail, een directmarketingbedrijf uit Wilsele bij Leuven, een Xeikon 8500 in gebruik heeft genomen. Met deze pers wil MasterMail verder het verschil maken in multichannel direct marketing.

Tien jaar geleden richtte Daniëlle Vanwesenbeeck het bedrijf op. Aanvankelijk specialiseerde MasterMail zich in de productiecoördinatie van mailings, maar al gauw breidde het zijn activiteiten uit tot productie en verzending in heel Europa. Vandaag is MasterMail toonaangevend op het gebied van complexe personalisatie en automatisering. Samen met haar echtgenoot Werner Aernouts leidt Daniëlle Vanwesenbeeck een team van 20 werknemers dat de volledige keten van multichannel directmarketingcampagnes voor zijn rekening neemt - van advies, ontwerp en creatie tot en met de productie en de verspreiding. Klanten zijn onder meer banken, verzekeringsmaatschappijen en nuts-en energiebedrijven.

De succesvolle groei van het bedrijf leverde Daniëlle Vanwesenbeeck in 2012 de Womed Award op, de prijs voor de beste Vlaamse vrouwelijke ondernemer van het jaar. De verklaring voor dit succes moet volgens haar worden gezocht in de aanpak: "We willen ons steeds onderscheiden door net dat ietsje meer aan te bieden aan onze klanten."

Tot voor kort bestond het machinepark uit een digitale vellenprinter, kleurencopiers, afwerkingsapparatuur en couverteermachines. Om ook spotkleuren te kunnen drukken en het formaatbereik uit te breiden, werd gezocht naar een digitale pers met hoge productiviteit. De keuze viel op de Xeikon 8500.

Vooral zijn formaatflexibiliteit gaf de doorslag. Net zoals de ander persen uit de 8000-serie drukt de Xeikon 8500 op substraatbreedtes van 320 tot 512 mm en grammages van 40 tot 350 g/m². Maar ook de one-pass-duplextechnologie was een argument. Bovendien kan de pers eenvoudig en naadloos geïntegreerd worden in MasterMails bestaande workflow, een cruciale randvoorwaarde omdat het bedrijf zijn eigen software ontwikkelde voor personalisatie en andere variabele-datatoepassingen.

Xeikon kondigt aan dat MasterMail, een directmarketingbedrijf uit Wilsele bij Leuven, een Xeikon 8500 in gebruik heeft genomen. Met deze pers wil MasterMail verder het verschil maken in multichannel direct marketing. Tien jaar geleden richtte Daniëlle Vanwesenbeeck het bedrijf op. Aanvankelijk specialiseerde MasterMail zich in de productiecoördinatie van mailings, maar al gauw breidde het zijn activiteiten uit tot productie en verzending in heel Europa. Vandaag is MasterMail toonaangevend op het gebied van complexe personalisatie en automatisering. Samen met haar echtgenoot Werner Aernouts leidt Daniëlle Vanwesenbeeck een team van 20 werknemers dat de volledige keten van multichannel directmarketingcampagnes voor zijn rekening neemt - van advies, ontwerp en creatie tot en met de productie en de verspreiding. Klanten zijn onder meer banken, verzekeringsmaatschappijen en nuts-en energiebedrijven.De succesvolle groei van het bedrijf leverde Daniëlle Vanwesenbeeck in 2012 de Womed Award op, de prijs voor de beste Vlaamse vrouwelijke ondernemer van het jaar. De verklaring voor dit succes moet volgens haar worden gezocht in de aanpak: "We willen ons steeds onderscheiden door net dat ietsje meer aan te bieden aan onze klanten."Tot voor kort bestond het machinepark uit een digitale vellenprinter, kleurencopiers, afwerkingsapparatuur en couverteermachines. Om ook spotkleuren te kunnen drukken en het formaatbereik uit te breiden, werd gezocht naar een digitale pers met hoge productiviteit. De keuze viel op de Xeikon 8500. Vooral zijn formaatflexibiliteit gaf de doorslag. Net zoals de ander persen uit de 8000-serie drukt de Xeikon 8500 op substraatbreedtes van 320 tot 512 mm en grammages van 40 tot 350 g/m². Maar ook de one-pass-duplextechnologie was een argument. Bovendien kan de pers eenvoudig en naadloos geïntegreerd worden in MasterMails bestaande workflow, een cruciale randvoorwaarde omdat het bedrijf zijn eigen software ontwikkelde voor personalisatie en andere variabele-datatoepassingen.