Komori wil met de overname haar portfolio naast de drukpersen verbreden. Ze ziet in MBO een goede aanvulling op het huidige 'post press'-pakket met daarin onder andere de eigen Apressia snijmachines. Ook MBO-dochter Herzog+Heymann wordt onderdeel van Komori.

MBO en Herzog+Heymann worden in België door Müller Martini Benelux vertegenwoordigd. Grafisch Nieuws ontving nog geen reactie op de vraag over mogelijke gevolgen van de overname door Komori. In Nederland is Wifac verantwoordelijk voor de verdeling van beide merken - directeur Marcel Otto laat weten dat de nieuwe situatie daar volgens MBO 'geen consequenties' gaat hebben: "De samenwerkingsovereenkomst met MBO stamt uit de jaren '50 en is heel hecht."

Het plan van Komori moet nog worden goedgekeurd door de autoriteiten en dat zal naar verwachting op zijn vroegst op 1 april gebeuren. Vorig jaar werd een fusie van MBO met Heidelberg verboden omdat anders de concurrentie op de Europese markt zou worden belemmerd in het nadeel van de klanten.

Komori wil met de overname haar portfolio naast de drukpersen verbreden. Ze ziet in MBO een goede aanvulling op het huidige 'post press'-pakket met daarin onder andere de eigen Apressia snijmachines. Ook MBO-dochter Herzog+Heymann wordt onderdeel van Komori. MBO en Herzog+Heymann worden in België door Müller Martini Benelux vertegenwoordigd. Grafisch Nieuws ontving nog geen reactie op de vraag over mogelijke gevolgen van de overname door Komori. In Nederland is Wifac verantwoordelijk voor de verdeling van beide merken - directeur Marcel Otto laat weten dat de nieuwe situatie daar volgens MBO 'geen consequenties' gaat hebben: "De samenwerkingsovereenkomst met MBO stamt uit de jaren '50 en is heel hecht."Het plan van Komori moet nog worden goedgekeurd door de autoriteiten en dat zal naar verwachting op zijn vroegst op 1 april gebeuren. Vorig jaar werd een fusie van MBO met Heidelberg verboden omdat anders de concurrentie op de Europese markt zou worden belemmerd in het nadeel van de klanten.