Mediahuis breidt met de overname van de dag- en weekbladen van NDC het bereik in Nederland verder uit richting de noordelijke provincies. Het mediabedrijf is er al uitgever van NRC, De Telegraaf, De Limburger, Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en de Gooi- en Eemlander. Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep, stelt: "De voortgaande digitalisering maakt het voor mediabedrijven noodzakelijk om de krachten te bundelen, schaalvoordelen optimaal te gebruiken en te leren van elkaars expertise."

Pier Baarsma, algemeen directeur van de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC) mediagroep, ziet nieuwe kansen na een aantal verlieslatende jaren: "Mediahuis is een sterk internationaal mediabedrijf met veel professionele knowhow, verstand van regionale kranten en de financiële middelen om ons verder te helpen in de digitale transformatie. Bij Mediahuis is de onderneming in veilige handen en is de continuïteit gegarandeerd." NDC wordt straks, als de overname door de autoriteiten wordt goedgekeurd, een zelfstandig dochterbedrijf van Mediahuis.

Branchekenner Piet Bakker becijfert dat van de 25 dagbladen die Nederland nog telt, er straks 21 in handen zijn van Belgische uitgevers, namelijk Mediahuis en DPG. Er worden nog vier kleinere dagbladen uitgegeven, schrijft Bakker op de SVDJ-website: "De christelijke kranten Reformatorisch Dagblad en Nederlands Dagblad, het Financieele Dagblad (uitgever FD Mediagroep) en de Barneveldse Krant (uitgever BDU)."

Mediahuis breidt met de overname van de dag- en weekbladen van NDC het bereik in Nederland verder uit richting de noordelijke provincies. Het mediabedrijf is er al uitgever van NRC, De Telegraaf, De Limburger, Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad en de Gooi- en Eemlander. Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep, stelt: "De voortgaande digitalisering maakt het voor mediabedrijven noodzakelijk om de krachten te bundelen, schaalvoordelen optimaal te gebruiken en te leren van elkaars expertise." Pier Baarsma, algemeen directeur van de Noordelijke Dagblad Combinatie (NDC) mediagroep, ziet nieuwe kansen na een aantal verlieslatende jaren: "Mediahuis is een sterk internationaal mediabedrijf met veel professionele knowhow, verstand van regionale kranten en de financiële middelen om ons verder te helpen in de digitale transformatie. Bij Mediahuis is de onderneming in veilige handen en is de continuïteit gegarandeerd." NDC wordt straks, als de overname door de autoriteiten wordt goedgekeurd, een zelfstandig dochterbedrijf van Mediahuis.Branchekenner Piet Bakker becijfert dat van de 25 dagbladen die Nederland nog telt, er straks 21 in handen zijn van Belgische uitgevers, namelijk Mediahuis en DPG. Er worden nog vier kleinere dagbladen uitgegeven, schrijft Bakker op de SVDJ-website: "De christelijke kranten Reformatorisch Dagblad en Nederlands Dagblad, het Financieele Dagblad (uitgever FD Mediagroep) en de Barneveldse Krant (uitgever BDU)."