Mediahuis maakte eind februari de resultaten van vorig jaar bekend. De bedrijfsopbrengsten groeiden ten opzichte van een jaar eerder met zo'n 5,5 procent naar bijna 858 miljoen euro, terwijl het netto resultaat met een kwart toenam tot 50,7 miljoen euro. Het mediabedrijf merkt een toenemende betalingsbereidheid van de consument voor online journalistiek: "Afhankelijk van het nieuwsmerk varieert het aandeel digitale abonnementen tussen de 15% en de 40%, waarbij de positieve tendens bij alle titels merkbaar is. De strategie waarbij relevante en onderscheidende berichtgeving achter de betaalmuur wordt geplaatst, is een belangrijke sleutel tot dit succes."

Ondertussen houdt de druk op de advertentieomzet aan: "Binnen de Nederlandse advertentiemarkt hield Mediahuis de afgelopen periode vrij goed stand. In België daarentegen bleef het resultaat onder de verwachting. De daling in printomzet zette zich sterker door en de digitale advertentieomzet groeide minder snel dan voorzien."

Mediahuis maakte eind februari de resultaten van vorig jaar bekend. De bedrijfsopbrengsten groeiden ten opzichte van een jaar eerder met zo'n 5,5 procent naar bijna 858 miljoen euro, terwijl het netto resultaat met een kwart toenam tot 50,7 miljoen euro. Het mediabedrijf merkt een toenemende betalingsbereidheid van de consument voor online journalistiek: "Afhankelijk van het nieuwsmerk varieert het aandeel digitale abonnementen tussen de 15% en de 40%, waarbij de positieve tendens bij alle titels merkbaar is. De strategie waarbij relevante en onderscheidende berichtgeving achter de betaalmuur wordt geplaatst, is een belangrijke sleutel tot dit succes."Ondertussen houdt de druk op de advertentieomzet aan: "Binnen de Nederlandse advertentiemarkt hield Mediahuis de afgelopen periode vrij goed stand. In België daarentegen bleef het resultaat onder de verwachting. De daling in printomzet zette zich sterker door en de digitale advertentieomzet groeide minder snel dan voorzien."