Drupa, de wereldbeurs voor de grafische industrie, ging noodgedwongen digitaal maar de organisatoren kunnen uitpakken met mooie cijfers. Op de openingsdag van de virtuele Drupa waren reeds 17.000 geregistreerde bezoekers uit 155 landen present. In totaal trok de vierdaagse meer dan 45.000 unieke bezoekers. Samen waren ze goed voor ongeveer 600.000 pageviews.

Online showrooms

De vakbeurs verzamelde 212 standhouders uit 35 landen. Globale spelers zoals Bobst, DuPont de Nemours, Electronics For Imaging, Esko, Fujifilm, Heidelberger Druckmaschinen, HP, IST Metz, Koenig & Bauer, Kodak, Komori, Konica Minolta, Kurz, Kyocera, Landa, Siemens, Stora Enso, Windmöller & Hölscher, Xeikon, enzovoort waren van de partij.

De exposanten waren actief in online showrooms en verzorgden meer dan 125 live websessies met een gemiddeld bereik van 140 deelnemers. Daarnaast was er het officiële conferentieprogramma met 130 presentaties in vijf forums. Alles bij elkaar is er 144 uur content gestreamd via het Drupa-platform. De virtuele showrooms, video's en de keynote speeches blijven tot eind dit jaar beschikbaar op het platform.

Volgende editie in 2024

"De virtuele Drupa was bedoeld om het contact met de industrie tijdens de pandemie te onderhouden. De cijfers tonen aan dat we daarin geslaagd zijn", zegt Erhard Wienkamp, de COO van Messe Düsseldorf. Drupa-directeur Sabine Geldermann is opgetogen met de positieve feedback die ze ontving van de deelnemers. Ze kijkt uit naar de volgende Drupa-editie die zal plaatsvinden van 28 mei tot 7 juni 2024.

In de tussentijd is er nog de Print & Digital Convention op 20 en 21 oktober 2021 in Düsseldorf, Indoprint in Jakarta (11-14 augustus), PackPrint International en Corrutec Asia (Bangkok, 22-25/09) en PackPrintPlas in de Filipijnen (7-9/10).

Drupa, de wereldbeurs voor de grafische industrie, ging noodgedwongen digitaal maar de organisatoren kunnen uitpakken met mooie cijfers. Op de openingsdag van de virtuele Drupa waren reeds 17.000 geregistreerde bezoekers uit 155 landen present. In totaal trok de vierdaagse meer dan 45.000 unieke bezoekers. Samen waren ze goed voor ongeveer 600.000 pageviews.De vakbeurs verzamelde 212 standhouders uit 35 landen. Globale spelers zoals Bobst, DuPont de Nemours, Electronics For Imaging, Esko, Fujifilm, Heidelberger Druckmaschinen, HP, IST Metz, Koenig & Bauer, Kodak, Komori, Konica Minolta, Kurz, Kyocera, Landa, Siemens, Stora Enso, Windmöller & Hölscher, Xeikon, enzovoort waren van de partij.De exposanten waren actief in online showrooms en verzorgden meer dan 125 live websessies met een gemiddeld bereik van 140 deelnemers. Daarnaast was er het officiële conferentieprogramma met 130 presentaties in vijf forums. Alles bij elkaar is er 144 uur content gestreamd via het Drupa-platform. De virtuele showrooms, video's en de keynote speeches blijven tot eind dit jaar beschikbaar op het platform."De virtuele Drupa was bedoeld om het contact met de industrie tijdens de pandemie te onderhouden. De cijfers tonen aan dat we daarin geslaagd zijn", zegt Erhard Wienkamp, de COO van Messe Düsseldorf. Drupa-directeur Sabine Geldermann is opgetogen met de positieve feedback die ze ontving van de deelnemers. Ze kijkt uit naar de volgende Drupa-editie die zal plaatsvinden van 28 mei tot 7 juni 2024.In de tussentijd is er nog de Print & Digital Convention op 20 en 21 oktober 2021 in Düsseldorf, Indoprint in Jakarta (11-14 augustus), PackPrint International en Corrutec Asia (Bangkok, 22-25/09) en PackPrintPlas in de Filipijnen (7-9/10).