'Compacter, hedendaagser en handiger', noemt Monique Raaffels, algemeen directeur van Metro-uitgeverij Mass Transit Media, dat nieuwe formaat: "En dus beter aangepast aan de mobiliteit van onze lezers. Een kleiner formaat betekent ook minder papierverbruik en dus een kleinere ecologische impact." Inhoudelijk blijft alles vertrouwd, met een mix van nieuws, vermaak en 'weetjes'. Ook de oplage blijft gelijk, aldus Raaffels, met elke werkdag 210.000 exemplaren.

Mass Transit Media is een joint-venture van Concentra (Mediahuis) en Rossel & Cie, die beiden ook mede het initiatief namen voor Metro in België. Op basis van cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) noemt Metro, dat zowel een Nederlandse als een Franstalige versie kent, zich 'de meest gelezen krant van België met het grootste totaal bereik (Print+Digital)' van ruim 3 miljoen lezers.

'Compacter, hedendaagser en handiger', noemt Monique Raaffels, algemeen directeur van Metro-uitgeverij Mass Transit Media, dat nieuwe formaat: "En dus beter aangepast aan de mobiliteit van onze lezers. Een kleiner formaat betekent ook minder papierverbruik en dus een kleinere ecologische impact." Inhoudelijk blijft alles vertrouwd, met een mix van nieuws, vermaak en 'weetjes'. Ook de oplage blijft gelijk, aldus Raaffels, met elke werkdag 210.000 exemplaren.Mass Transit Media is een joint-venture van Concentra (Mediahuis) en Rossel & Cie, die beiden ook mede het initiatief namen voor Metro in België. Op basis van cijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) noemt Metro, dat zowel een Nederlandse als een Franstalige versie kent, zich 'de meest gelezen krant van België met het grootste totaal bereik (Print+Digital)' van ruim 3 miljoen lezers.