Drukland.be, een onderdeel van het Nederlandse moederbedrijf Simian (dat ook Reclameland en Flyerzone in portefeuille heeft), behoort met meer dan een half miljoen klanten in Nederland en België tot de grootste drukkerijen in onze contreien. De persen in Groningen bedrukken flyers, koffiekoppen, briefpapier, stickers, visitekaartjes, enveloppen, banners en spandoeken. De online drukkerij telt meer dan 200 werknemers.

Met de opening van een eerste vestiging in ons land en een lokale klantendienst schakelt het bedrijf van ondernemer Wouter Haan (45) een versnelling hoger om de Belgische markt verder in te palmen. Haan steekt zijn ambities met Drukland.be in ons land niet onder stoelen of banken. "Binnen de drie jaar moet de omzet in België verdubbelen, van 7,5 naar 15 miljoen euro", klink het.

Marktleider worden

"De opening van onze vestiging in Brugge is niet zomaar een randinvestering. We hebben in België vandaag al meer dan 100.000 klanten, voornamelijk bedrijven, maar we willen de Belgische markt helemaal veroveren en marktleider worden", zegt Wouter Haan, de oprichter van Simian, het moederbedrijf van Drukland.be.

"In eerste instantie kijken we naar Vlaanderen, maar we sluiten niet uit dat we later ook uitbreiden naar Wallonië. Door een vestiging te openen in België voelen we de Belgische markt beter aan. We zullen nog meer kunnen inspelen op de trends die in België anders zijn dan in Nederland: Belgen kopen bijvoorbeeld meer vlaggen, bedrukte kleding, spandoeken en banners dan Nederlanders. En ze willen hun bestelling vaak sneller in huis hebben."

Tien vacatures in Brugge

De opening van de vestiging in Brugge is volgens Wouter Haan een investering van zo'n honderdduizend euro. De komst van de Nederlandse online drukkerij naar de hoofdplaats van West-Vlaanderen creëert een tiental banen.

"We hopen de vacatures snel in te vullen. We willen dat onze Belgische klantendienst tegen eind juli operationeel is. Zo kunnen we onze Belgische klanten nog beter bijstaan en nog sneller beleveren", zegt Wouter Haan.

Drukland.be, een onderdeel van het Nederlandse moederbedrijf Simian (dat ook Reclameland en Flyerzone in portefeuille heeft), behoort met meer dan een half miljoen klanten in Nederland en België tot de grootste drukkerijen in onze contreien. De persen in Groningen bedrukken flyers, koffiekoppen, briefpapier, stickers, visitekaartjes, enveloppen, banners en spandoeken. De online drukkerij telt meer dan 200 werknemers.Met de opening van een eerste vestiging in ons land en een lokale klantendienst schakelt het bedrijf van ondernemer Wouter Haan (45) een versnelling hoger om de Belgische markt verder in te palmen. Haan steekt zijn ambities met Drukland.be in ons land niet onder stoelen of banken. "Binnen de drie jaar moet de omzet in België verdubbelen, van 7,5 naar 15 miljoen euro", klink het."De opening van onze vestiging in Brugge is niet zomaar een randinvestering. We hebben in België vandaag al meer dan 100.000 klanten, voornamelijk bedrijven, maar we willen de Belgische markt helemaal veroveren en marktleider worden", zegt Wouter Haan, de oprichter van Simian, het moederbedrijf van Drukland.be."In eerste instantie kijken we naar Vlaanderen, maar we sluiten niet uit dat we later ook uitbreiden naar Wallonië. Door een vestiging te openen in België voelen we de Belgische markt beter aan. We zullen nog meer kunnen inspelen op de trends die in België anders zijn dan in Nederland: Belgen kopen bijvoorbeeld meer vlaggen, bedrukte kleding, spandoeken en banners dan Nederlanders. En ze willen hun bestelling vaak sneller in huis hebben."De opening van de vestiging in Brugge is volgens Wouter Haan een investering van zo'n honderdduizend euro. De komst van de Nederlandse online drukkerij naar de hoofdplaats van West-Vlaanderen creëert een tiental banen."We hopen de vacatures snel in te vullen. We willen dat onze Belgische klantendienst tegen eind juli operationeel is. Zo kunnen we onze Belgische klanten nog beter bijstaan en nog sneller beleveren", zegt Wouter Haan.