Newsweek, dat in 1933 werd gelanceerd, beleefde in de jaren 90 haar hoogtepunt met wereldwijd meer dan 3 miljoen lezers. Dat aantal daalde tot zo'n 1,5 miljoen lezers in 2010, waarna eind 2012 onder een nieuwe eigenaar voor een online strategie werd gekozen. De titel werd halverwege 2013 verkocht aan IBT Media. Het is opmerkelijk dat juist deze in 'digital only' nieuws gespecialiseerde uitgever nu de terugkeer naar papier aankondigt. Het bedrijf wil de gedrukte editie van Newsweek in een oplage van zo'n 100.000 exemplaren positioneren als 'premium product'.

Newsweek, dat in 1933 werd gelanceerd, beleefde in de jaren 90 haar hoogtepunt met wereldwijd meer dan 3 miljoen lezers. Dat aantal daalde tot zo'n 1,5 miljoen lezers in 2010, waarna eind 2012 onder een nieuwe eigenaar voor een online strategie werd gekozen. De titel werd halverwege 2013 verkocht aan IBT Media. Het is opmerkelijk dat juist deze in 'digital only' nieuws gespecialiseerde uitgever nu de terugkeer naar papier aankondigt. Het bedrijf wil de gedrukte editie van Newsweek in een oplage van zo'n 100.000 exemplaren positioneren als 'premium product'.