Uit het persbericht:

Philippe Van Ongevalle (foto) is licentiaat in de Handels- en Financiële wetenschappen en deed ervaring op als manager in verschillende sectoren. De voorbije vijftien jaar stond hij mede aan het hoofd van een grafische onderneming. Volgens Febelgra-voorzitter Michel Pattyn is hij de ideale persoon om zijn stempel te drukken op alles wat te maken heeft met de Belgische en internationale grafische materie en om een sterke dienstverlening naar de leden te garanderen.

Philippe Van Ongevalle zal bovendien verder alle pistes onderzoeken in het licht van een mogelijke fusie met de federatie Fedustria. Hiermee heeft Febelgra al een samenwerkingsverband op vlak van milieu en sociaal-technische materie.

Philippe Van Ongevalle volgt Waldo Van de Velde op, waarmee de raad van bestuur de samenwerking heeft beëindigd.

Nvdr:

De grafische federatie staat voor belangrijke uitdagingen:

-omgaan met een structureel krimpende industrie.

-relevant blijven voor zowel kleinere maar ook grote bedrijven. Met een contributiemodel gebaseerd op het aantal werknemers in de onderneming, zal het aandeel in de inkomsten afkomstig van grote bedrijven toenemen. En aan de consolidatiegolf komt voorlopig geen einde.

-openstaan voor disruptieve technologie en ontwikkelingen en daarvoor gepaste antwoorden formuleren. De status quo is geen optie.

Een troostende vaststelling is dat iedere industrie te maken heeft met disruptieve ontwikkelingen: uitgevers met mobiele platformen, reclamemensen met sociale mediaplatformen, retailbedrijven met webwinkels, enz. Veranderingen zijn er altijd geweest, ook in de grafische sector: drukkers bespoedigden met dtp-afdelingen het einde van de fotogravures, de uitvinding van de boekdrukkunst door Gutenberg maakte de ganzenveren van de monniken overbodig, boekbinderijen verliezen omzet aan drukkerijen die de afwerking in huis halen. We blijven overtuigd van de expansiekracht van onze sterke en gezonde Belgische grafische bedrijven, ondanks de toenemende internationale concurrentie. Door hun investeringen, overnames en samenwerkingen bewijzen ze met de cijfers op hun jaarrekeningen en met wat ze elke dag realiseren, dat de brede grafimediabranche nog steeds voldoende kansen biedt.

Uit het persbericht:Philippe Van Ongevalle (foto) is licentiaat in de Handels- en Financiële wetenschappen en deed ervaring op als manager in verschillende sectoren. De voorbije vijftien jaar stond hij mede aan het hoofd van een grafische onderneming. Volgens Febelgra-voorzitter Michel Pattyn is hij de ideale persoon om zijn stempel te drukken op alles wat te maken heeft met de Belgische en internationale grafische materie en om een sterke dienstverlening naar de leden te garanderen. Philippe Van Ongevalle zal bovendien verder alle pistes onderzoeken in het licht van een mogelijke fusie met de federatie Fedustria. Hiermee heeft Febelgra al een samenwerkingsverband op vlak van milieu en sociaal-technische materie.Philippe Van Ongevalle volgt Waldo Van de Velde op, waarmee de raad van bestuur de samenwerking heeft beëindigd.Nvdr:De grafische federatie staat voor belangrijke uitdagingen:-omgaan met een structureel krimpende industrie.-relevant blijven voor zowel kleinere maar ook grote bedrijven. Met een contributiemodel gebaseerd op het aantal werknemers in de onderneming, zal het aandeel in de inkomsten afkomstig van grote bedrijven toenemen. En aan de consolidatiegolf komt voorlopig geen einde.-openstaan voor disruptieve technologie en ontwikkelingen en daarvoor gepaste antwoorden formuleren. De status quo is geen optie.Een troostende vaststelling is dat iedere industrie te maken heeft met disruptieve ontwikkelingen: uitgevers met mobiele platformen, reclamemensen met sociale mediaplatformen, retailbedrijven met webwinkels, enz. Veranderingen zijn er altijd geweest, ook in de grafische sector: drukkers bespoedigden met dtp-afdelingen het einde van de fotogravures, de uitvinding van de boekdrukkunst door Gutenberg maakte de ganzenveren van de monniken overbodig, boekbinderijen verliezen omzet aan drukkerijen die de afwerking in huis halen. We blijven overtuigd van de expansiekracht van onze sterke en gezonde Belgische grafische bedrijven, ondanks de toenemende internationale concurrentie. Door hun investeringen, overnames en samenwerkingen bewijzen ze met de cijfers op hun jaarrekeningen en met wat ze elke dag realiseren, dat de brede grafimediabranche nog steeds voldoende kansen biedt.