Een wissel aan de top bij de IML-businessunit van MCC. Mathieu Nieuwenhuyse, sinds 2021 aan de slag bij MCC Verstraete als general manager North America en sedert juli 2022 als managing director Americas, volgt Peter Grugeon op als president Global IML van MCC.

Nieuwenhuyse studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven en behaalde een Master General Management aan de Vlerick Business School. Hij begon zijn carrière bij Vandemoortele als key account manager Scandinavië. Daarna was hij zeven jaar actief bij Tetra Pak waar hij doorgroeide tot business development director global account in Denton (VS). In augustus 2021 trok hij naar MCC Verstraete in de VS.

Groeipotentieel

Mathieu Nieuwenhuyse ziet nog groeikansen voor de IML-technologie. "IML heeft zijn volledige potentieel nog niet bereikt", zegt hij op de website van het bedrijf. "Nieuwe geografische gebieden en segmenten stappen over op IML-technologie en ontdekken alle voordelen. We zijn bijvoorbeeld van plan om volgend jaar een productiesite in Brazilië te openen omdat we de behoefte zien om dichter bij onze regionale klanten te zijn."

Op marktsegmentniveau gelooft de nieuwe topman in het potentieel van IML voor toepassingen zoals medische, cosmetische en duurzame verpakkingen.

Een wissel aan de top bij de IML-businessunit van MCC. Mathieu Nieuwenhuyse, sinds 2021 aan de slag bij MCC Verstraete als general manager North America en sedert juli 2022 als managing director Americas, volgt Peter Grugeon op als president Global IML van MCC.Nieuwenhuyse studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven en behaalde een Master General Management aan de Vlerick Business School. Hij begon zijn carrière bij Vandemoortele als key account manager Scandinavië. Daarna was hij zeven jaar actief bij Tetra Pak waar hij doorgroeide tot business development director global account in Denton (VS). In augustus 2021 trok hij naar MCC Verstraete in de VS.Mathieu Nieuwenhuyse ziet nog groeikansen voor de IML-technologie. "IML heeft zijn volledige potentieel nog niet bereikt", zegt hij op de website van het bedrijf. "Nieuwe geografische gebieden en segmenten stappen over op IML-technologie en ontdekken alle voordelen. We zijn bijvoorbeeld van plan om volgend jaar een productiesite in Brazilië te openen omdat we de behoefte zien om dichter bij onze regionale klanten te zijn."Op marktsegmentniveau gelooft de nieuwe topman in het potentieel van IML voor toepassingen zoals medische, cosmetische en duurzame verpakkingen.