Diversity & Inclusion is sinds kort een van de pijlers waarrond BAM werkt. Dat weerspiegelt zich ook in het opleidingsaanbod. Zo is er 'Inclusieve marketing & communicatie', gedoceerd door Ingrid Tiggelovend, auteur van 'Diversiteitscommunicatie. Verbindede communicatie en marketing' en stichter en coördinator van Studio Sesam vzw. Deze nieuwe opleiding richt zich tot marketeers en (communicatie)medewerkers die voeling willen krijgen met de diverse samenleving en die vooral werk willen maken van een diversiteitsbeleid en een sensitieve marketingpraktijk.

'Inclusieve marketing & communicatie' raakt in twee sessies enkele gevoelige thema's aan. "We leven niet enkele in een hyperdiverse, maar ook in een hypergevoelige samenleving waar waarden zoals inclusie, duurzaamheid, authenticiteit en rechtvaardigheid sterk weerklinken", duidt Ingrid Tiggelovend. "Met deze opleiding wil ik organisaties en bedrijven stimuleren om zich aan te sluiten bij deze nieuwe tendensen en wil ik hen de tools aanbieden om gericht, begrijpelijke en inclusief te communiceren met diverse klanten."

Nieuwe economie

Aansluitend start de opleiding 'The power of unbiased thinking', gedoceerd door Liesbeth Dillen, TEDx Speaker en Business en Leadership mentor bij YIN United, en Emily Rammant, Entrepreneurial Leadership coach bij YIN United. Met deze opleiding van drie sessies richten ze zich tot marketeers die actief willen bijdragen aan de nieuwe economie waar de SDG's centraal staan en waar vernieuwend denken geen nice-to-have is maar een must.

"Met deze opleiding willen we het bewustzijn vergroten op vlak van vooringenomenheden, veronderstellingen en vooroordelen", stelt Emily Rammant. "Op die manier zal je beslissingsprocessen positief beïnvloeden met als resultaat meer innovatieve ideeën." Deze doelen onderstreept ook mededocent Liesbeth Dillen: "Het weten dat je biased bent, net zoals iedereen, is één ding. Je krijg pas een voorsprong als je jouw gedrag daarop aanpast. Weten is niet genoeg."

Van marktinzichten naar productvisie

Tot slot richt BAM voor het eerst ook een opleiding product management in. Product Management Fundamentals wordt gedoceerd door Bart De Jonghe, trainer en adviseur in The Product Leadership Agency, en wil volgens de docent "verduidelijken wat de functie van product manager precies inhoudt en de basiskennis aanreiken die je nodig hebt om de functie op een gestructureerde manier uit te oefenen. Hierbij vertrek ik van het ontwikkelen van relevante marktinzichten om langzaam de overstap te maken naar het realiseren van de productvisie bij zowel de klant als de consument." Deze opleiding telt drie sessies.

Diversity & Inclusion is sinds kort een van de pijlers waarrond BAM werkt. Dat weerspiegelt zich ook in het opleidingsaanbod. Zo is er 'Inclusieve marketing & communicatie', gedoceerd door Ingrid Tiggelovend, auteur van 'Diversiteitscommunicatie. Verbindede communicatie en marketing' en stichter en coördinator van Studio Sesam vzw. Deze nieuwe opleiding richt zich tot marketeers en (communicatie)medewerkers die voeling willen krijgen met de diverse samenleving en die vooral werk willen maken van een diversiteitsbeleid en een sensitieve marketingpraktijk.'Inclusieve marketing & communicatie' raakt in twee sessies enkele gevoelige thema's aan. "We leven niet enkele in een hyperdiverse, maar ook in een hypergevoelige samenleving waar waarden zoals inclusie, duurzaamheid, authenticiteit en rechtvaardigheid sterk weerklinken", duidt Ingrid Tiggelovend. "Met deze opleiding wil ik organisaties en bedrijven stimuleren om zich aan te sluiten bij deze nieuwe tendensen en wil ik hen de tools aanbieden om gericht, begrijpelijke en inclusief te communiceren met diverse klanten."Aansluitend start de opleiding 'The power of unbiased thinking', gedoceerd door Liesbeth Dillen, TEDx Speaker en Business en Leadership mentor bij YIN United, en Emily Rammant, Entrepreneurial Leadership coach bij YIN United. Met deze opleiding van drie sessies richten ze zich tot marketeers die actief willen bijdragen aan de nieuwe economie waar de SDG's centraal staan en waar vernieuwend denken geen nice-to-have is maar een must."Met deze opleiding willen we het bewustzijn vergroten op vlak van vooringenomenheden, veronderstellingen en vooroordelen", stelt Emily Rammant. "Op die manier zal je beslissingsprocessen positief beïnvloeden met als resultaat meer innovatieve ideeën." Deze doelen onderstreept ook mededocent Liesbeth Dillen: "Het weten dat je biased bent, net zoals iedereen, is één ding. Je krijg pas een voorsprong als je jouw gedrag daarop aanpast. Weten is niet genoeg."Tot slot richt BAM voor het eerst ook een opleiding product management in. Product Management Fundamentals wordt gedoceerd door Bart De Jonghe, trainer en adviseur in The Product Leadership Agency, en wil volgens de docent "verduidelijken wat de functie van product manager precies inhoudt en de basiskennis aanreiken die je nodig hebt om de functie op een gestructureerde manier uit te oefenen. Hierbij vertrek ik van het ontwikkelen van relevante marktinzichten om langzaam de overstap te maken naar het realiseren van de productvisie bij zowel de klant als de consument." Deze opleiding telt drie sessies.