De geldschieters zijn de oorspronkelijke investeerders Volta Ventures, Pamica (van tech-investeerder Michel Akkermans die tevens lid van de raad van bestuur is bij Chili Publish) en Group MC. Zij staken twee jaren geleden samen ook al eens 2,5 miljoen in het bedrijf in Aalst. De ontwikkelaar werd in 2010 op gericht en maakt software voor de creatie van artwork voor verpakkingen en marketingmateriaal.

Wereldwijd gebruiken inmiddels ruim 250 bedrijven de software, stelt Kevin Goeminne, CEO van Chili Publish: "Europa is waar we begonnen zijn, maar ook de VS krijgt een bijzondere belangstelling voor onze oplossing." Vorig jaar wist het bedrijf ook Coca-Cola toe te voegen aan haar klantenbestand dat ook namen kent als Philips, Kaufland en de Colruyt Groep. De frisdrankengigant is een early adopter en een leider in marketing, vertelt Goeminne in De Tijd. 'Dat we zo'n reus konden binnenhalen deed ons beseffen dat we onze pijlen op de Fortune 500-topbedrijven moeten richten." Om dat mogelijk te maken rekruteert hij nu 35 mensen in Aalst en 10 in Chicago.

Michel Akkermans is ervan overtuigd dat de kapitaalinjectie vruchten zal afwerpen: "Elke euro van de vorige ronde is optimaal geïnvesteerd in aanzienlijke groei op het vlak van verkoop, klanten, partners en menselijk kapitaal. Het bedrijf is gedreven, het plan ambitieus en de oplossing matuur." In De Tijd voegt hij nog toe: "België is een uitstekend land om software te maken en te onderhouden."

Op de foto: Bram Verniest (links) et Kevin Goeminne, de oprichters van Chili Publish.