Salesflare kennen we al langer. De start-up heeft immers een crm-toepassing in de markt gezet die interessante leads identificeert uit mailverkeer tussen verkopers en potentiële prospecten, en uit marketingkanalen zoals nieuwsbrieven, websites of pagina's op sociale media.

Maar wil je voor het eerst zo'n potentiële klant contacteren, dan heb je natuurlijk wel zijn mailadres nodig. "Er zijn reeds een aantal manieren beschikbaar op het web om zo'n mailadres te achterhalen, maar die zijn op zichzelf weinig betrouwbaar", oppert mede-oprichter Jeroen Corthout van Salesflare.

"Er zijn websites die emailadressen achterhalen op basis van emailprotocollen, andere op basis van publiek vindbare mails en nog andere op basis van informatie op sociale media", klinkt het.

"Om een mailadres te vinden moet je vaak al deze verschillende sites gebruiken. Bij Salesflare hebben we de beschikbare methoden gecombineerd in één webplatform."

De werkwijze is eenvoudig: je vult op detect.email de voornaam, achternaam en de website van je prospect in. De website zoekt hierna doorheen alle mogelijkheden om je het juiste adres te geven.

Niet dat de toepassing waterdicht is en zo maar elk adres kan opsnorren. "De benodigde informatie moet wel publiek beschikbaar zijn", benadrukt cto Lieven Janssen. "Zo vindt detect.email ongeveer 70 procent van de bedrijfsemailadressen. En wanneer we sociale profielen detecteren gelinkt aan de mailadressen tonen we ze er meteen bij (denk aan LinkedIn of Twitter). Zo kan je je prospect meteen ook beter leren kennen."

Hoeft het te verbazen dat detect.email gelinkt is aan de Salesflare-app, zodat gebruikers meteen een contact kunnen aanmaken en hun prospect kunnen beginnen opvolgen als ze dat wensen?

Corthout: "Je vindt een emailadres, voegt de persoon toe en hij komt in je automatische to do-lijst in Salesflare terecht zodat je hem feilloos kan opvolgen. Is dat niet de droom van elke verkoper?"

Frederik Tibau, Datanews, Roularta Media Group

Salesflare kennen we al langer. De start-up heeft immers een crm-toepassing in de markt gezet die interessante leads identificeert uit mailverkeer tussen verkopers en potentiële prospecten, en uit marketingkanalen zoals nieuwsbrieven, websites of pagina's op sociale media. Maar wil je voor het eerst zo'n potentiële klant contacteren, dan heb je natuurlijk wel zijn mailadres nodig. "Er zijn reeds een aantal manieren beschikbaar op het web om zo'n mailadres te achterhalen, maar die zijn op zichzelf weinig betrouwbaar", oppert mede-oprichter Jeroen Corthout van Salesflare. "Er zijn websites die emailadressen achterhalen op basis van emailprotocollen, andere op basis van publiek vindbare mails en nog andere op basis van informatie op sociale media", klinkt het. "Om een mailadres te vinden moet je vaak al deze verschillende sites gebruiken. Bij Salesflare hebben we de beschikbare methoden gecombineerd in één webplatform."De werkwijze is eenvoudig: je vult op detect.email de voornaam, achternaam en de website van je prospect in. De website zoekt hierna doorheen alle mogelijkheden om je het juiste adres te geven.Niet dat de toepassing waterdicht is en zo maar elk adres kan opsnorren. "De benodigde informatie moet wel publiek beschikbaar zijn", benadrukt cto Lieven Janssen. "Zo vindt detect.email ongeveer 70 procent van de bedrijfsemailadressen. En wanneer we sociale profielen detecteren gelinkt aan de mailadressen tonen we ze er meteen bij (denk aan LinkedIn of Twitter). Zo kan je je prospect meteen ook beter leren kennen."Hoeft het te verbazen dat detect.email gelinkt is aan de Salesflare-app, zodat gebruikers meteen een contact kunnen aanmaken en hun prospect kunnen beginnen opvolgen als ze dat wensen?Corthout: "Je vindt een emailadres, voegt de persoon toe en hij komt in je automatische to do-lijst in Salesflare terecht zodat je hem feilloos kan opvolgen. Is dat niet de droom van elke verkoper?" Frederik Tibau, Datanews, Roularta Media Group