Hoewel Agfa Graphics en Agfa HealthCare succes boekten met hun inspanningen om de hoge grondstofprijzen te counteren, was er in het tweede kwartaal nog steeds een zware impact op de rendabiliteit van de Groep. Als percentage van de omzet, daalden de verkoop- en algemene beheerskosten tot 19,1 procent, tegenover 20,0 procent in het voorgaande jaar.

Ondanks de ongunstige wisselkoerseffecten groeide de omzet van Agfa Graphics met 3,6

procent (5,8 procent zonder wisselkoerseffecten) tot 405 miljoen euro. De hoge grondstofprijzen en de concurrentiedruk in CtP wogen op de rendabiliteit van Agfa Graphics. De brutowinstmarge daalde tot 25,7 procent tegenover 33,2 procent in het tweede kwartaal van 2010.

De recurrente EBITDA bedroeg 24,8 miljoen euro (6,1 procent van de omzet). De recurrente EBIT kwam uit op 14,8 miljoen euro of 3,7 procent van de omzet.

Het tweede kwartaal van Agfa Graphics werd gekenmerkt door een aantal belangrijke productlanceringen in het segment van de inkjetdruk. De portfolio van Jeti-breedformaatprinters werd uitgebreid met twee nieuwe en snelle systemen: een 5 meter brede rol-naar-rol UV-printer en een 3,2 meter brede UV-vlakbedprinter.

Bovendien stelde Agfa Graphics een nieuw lid van zijn industriële M-Press-familie voor: de halfautomatische M-Press Leopard met manueel substraat/bord-inlegsysteem. De Leopard is een downgrading van de M-Press Tiger. De eerste M-Press Leopard werd gekocht tijdens de vakbeurs Fespa Digital 2011 (24 mei tot 27 mei - Hamburg, Duitsland) door Dambach Print+Service GmbH, een van de toonaangevende zeefdrukkers in Duitsland. Ondertussen blijft ook het aantal geïnstalleerde M-Press Tigers - het andere lid van de M-Press-familie -groeien.

Hoewel Agfa Graphics en Agfa HealthCare succes boekten met hun inspanningen om de hoge grondstofprijzen te counteren, was er in het tweede kwartaal nog steeds een zware impact op de rendabiliteit van de Groep. Als percentage van de omzet, daalden de verkoop- en algemene beheerskosten tot 19,1 procent, tegenover 20,0 procent in het voorgaande jaar.Ondanks de ongunstige wisselkoerseffecten groeide de omzet van Agfa Graphics met 3,6procent (5,8 procent zonder wisselkoerseffecten) tot 405 miljoen euro. De hoge grondstofprijzen en de concurrentiedruk in CtP wogen op de rendabiliteit van Agfa Graphics. De brutowinstmarge daalde tot 25,7 procent tegenover 33,2 procent in het tweede kwartaal van 2010.De recurrente EBITDA bedroeg 24,8 miljoen euro (6,1 procent van de omzet). De recurrente EBIT kwam uit op 14,8 miljoen euro of 3,7 procent van de omzet.Het tweede kwartaal van Agfa Graphics werd gekenmerkt door een aantal belangrijke productlanceringen in het segment van de inkjetdruk. De portfolio van Jeti-breedformaatprinters werd uitgebreid met twee nieuwe en snelle systemen: een 5 meter brede rol-naar-rol UV-printer en een 3,2 meter brede UV-vlakbedprinter. Bovendien stelde Agfa Graphics een nieuw lid van zijn industriële M-Press-familie voor: de halfautomatische M-Press Leopard met manueel substraat/bord-inlegsysteem. De Leopard is een downgrading van de M-Press Tiger. De eerste M-Press Leopard werd gekocht tijdens de vakbeurs Fespa Digital 2011 (24 mei tot 27 mei - Hamburg, Duitsland) door Dambach Print+Service GmbH, een van de toonaangevende zeefdrukkers in Duitsland. Ondertussen blijft ook het aantal geïnstalleerde M-Press Tigers - het andere lid van de M-Press-familie -groeien.