Meer dan 1.100 leden (792 aan Nederlandstalige kant, 371 aan Franstalige kant), waarvan de overgrote meerderheid actieve leden. 804 posts. 3.026 comments. 8.040 reacties. Dat zijn de cijfers na één jaar Marketing België en Marketing Belgique. De twee online communities op Facebook groeperen Belgische marketeers en bieden een platform voor discussie en inspiratie over het vak.

Tien vakorganisaties

"Marketing België is de plek waar je de laatste marketinginfo kan vinden en hierover kan discussiëren met andere professionele marketeers", stelt Joke De Nul. De stichter van Punchline is voorzitter van VLCM (socialemediaprofessionals) en zo een van de tien vakorganisaties achter dit initiatief, samen met ABCI (interne communicatie), ACC (communicatiebureaus), BAM (Belgian Association of Marketing), BMMA (management en marketing), CUBE (consumer understanding), UBA (merken), UMA (media agencies), VBO (werkgeversfederatie) en Vonk (interne communicatie).

De kracht van Facebook

Aan de ambitie van de groep zal in de komende tijd niets veranderen. "Door de krachten te bundelen met alle marketingverenigingen creëren we een groot draagvlak en zijn we de grootste online community van marketingprofessionals in België", zegt Koen Van Impe, CEO van &KOO en voorzitter van BAM.

"We willen de kracht van Facebook ten volle benutten om mensen toe te laten professionele meningen te uiten over marketing topics, in discussie te gaan met elkaar en relevante informatie te delen. En natuurlijk is de groep ook een middel om mensen binnen de community met elkaar te connecteren zodat ze van daar uit hun eigen professioneel netwerk verder kunnen uitbouwen."

Meer dan 1.100 leden (792 aan Nederlandstalige kant, 371 aan Franstalige kant), waarvan de overgrote meerderheid actieve leden. 804 posts. 3.026 comments. 8.040 reacties. Dat zijn de cijfers na één jaar Marketing België en Marketing Belgique. De twee online communities op Facebook groeperen Belgische marketeers en bieden een platform voor discussie en inspiratie over het vak."Marketing België is de plek waar je de laatste marketinginfo kan vinden en hierover kan discussiëren met andere professionele marketeers", stelt Joke De Nul. De stichter van Punchline is voorzitter van VLCM (socialemediaprofessionals) en zo een van de tien vakorganisaties achter dit initiatief, samen met ABCI (interne communicatie), ACC (communicatiebureaus), BAM (Belgian Association of Marketing), BMMA (management en marketing), CUBE (consumer understanding), UBA (merken), UMA (media agencies), VBO (werkgeversfederatie) en Vonk (interne communicatie).Aan de ambitie van de groep zal in de komende tijd niets veranderen. "Door de krachten te bundelen met alle marketingverenigingen creëren we een groot draagvlak en zijn we de grootste online community van marketingprofessionals in België", zegt Koen Van Impe, CEO van &KOO en voorzitter van BAM."We willen de kracht van Facebook ten volle benutten om mensen toe te laten professionele meningen te uiten over marketing topics, in discussie te gaan met elkaar en relevante informatie te delen. En natuurlijk is de groep ook een middel om mensen binnen de community met elkaar te connecteren zodat ze van daar uit hun eigen professioneel netwerk verder kunnen uitbouwen."