Uit het persbericht:

Het bedrijf wil de heroriëntatie van haar activiteiten - 27 jaar na de oprichting - duidelijk maken, en meer consistentie creëren tussen haar eigen B2B-activiteiten, haar winkels en haar dochter Xpert-IT.

De vorig jaar overgenomen B2B-dochter Xpert-IT, wordt volledig geïntegreerd in Online Grafics en zal ook de nieuwe naam aannemen. De beide vestigingen, in Deurne en Hasselt kenden een groei van 28% sinds de overname vorig jaar. Dat is te wijten aan de grotere verkoop van Apple-producten.

De geboorte van Lab9 Pro

Online Grafics werd in 1993 opgericht met als doel om grafische bedrijven te begeleiden bij de overgang van manuele naar digitale (productie)processen. Vandaag is de grafische markt veel breder geworden en is de creatieve markt in nagenoeg elk bedrijf aanwezig. Concreet heeft Online Grafics zijn actieradius dan ook uitgebreid naar alle bedrijven en scholen die met Apple-producten en/of met Adobe-software aan hun digitale transformatie willen werken.

Via dochteronderneming Lab9 Stores werden in de loop der jaren 7 Apple-winkels (B2C dus) geopend en overgenomen. Het Lab9-merk is daardoor een gevestigd merk, met een sterke, positieve uitstraling, onder meer op het vlak van klantenbeleving. Dit alles deed moederbedrijf Online Grafics beslissen om de Lab9-merknaam van haar dochter over te nemen, met de specificatie 'Pro' om het onderscheid te maken tussen professional ICT versus consumentenproducten.

De nieuwe naam zorgt voor meer eenduidigheid, aangezien B2B-klanten soms ook in één van de winkels Apple-producten voor privégebruik kopen. De drie entiteiten gaan nu uniformer naar buiten treden. Ze nemen daarbij de best practices mee van alle entiteiten. De klantenbeleving in de winkels zal bijvoorbeeld worden doorgetrokken naar de B2B-activiteiten. De B2B-showroom wordt ook heringericht, meer in de stijl van de winkels, waar beleving op de eerste plaats komt. Het winkelpersoneel wordt getraind in het B2B-aanbod.

Lab9 Pro heeft 27 jaar ervaring in Education en als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) - waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2019 een omzet van 21 miljoen euro met 41 medewerkers.

Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Brugge, Brussel, Kortrijk, Roeselare, Ieper, Luik en Aalst. Het bedrijf boekte in 2019 een omzet van 30,2 miljoen euro met 44 medewerkers.

Dochter Xpert-IT, voortaan dus ook Lab9 Pro, is een B2B IT-integrator met vestigingen in Deurne en Hasselt. Het bedrijf realiseerde in 2019 een omzet van 2,2 M? met 6,5 medewerkers en is nog op zoek naar 3 medewerkers.

Uit het persbericht:Het bedrijf wil de heroriëntatie van haar activiteiten - 27 jaar na de oprichting - duidelijk maken, en meer consistentie creëren tussen haar eigen B2B-activiteiten, haar winkels en haar dochter Xpert-IT.De vorig jaar overgenomen B2B-dochter Xpert-IT, wordt volledig geïntegreerd in Online Grafics en zal ook de nieuwe naam aannemen. De beide vestigingen, in Deurne en Hasselt kenden een groei van 28% sinds de overname vorig jaar. Dat is te wijten aan de grotere verkoop van Apple-producten. De geboorte van Lab9 ProOnline Grafics werd in 1993 opgericht met als doel om grafische bedrijven te begeleiden bij de overgang van manuele naar digitale (productie)processen. Vandaag is de grafische markt veel breder geworden en is de creatieve markt in nagenoeg elk bedrijf aanwezig. Concreet heeft Online Grafics zijn actieradius dan ook uitgebreid naar alle bedrijven en scholen die met Apple-producten en/of met Adobe-software aan hun digitale transformatie willen werken. Via dochteronderneming Lab9 Stores werden in de loop der jaren 7 Apple-winkels (B2C dus) geopend en overgenomen. Het Lab9-merk is daardoor een gevestigd merk, met een sterke, positieve uitstraling, onder meer op het vlak van klantenbeleving. Dit alles deed moederbedrijf Online Grafics beslissen om de Lab9-merknaam van haar dochter over te nemen, met de specificatie 'Pro' om het onderscheid te maken tussen professional ICT versus consumentenproducten.De nieuwe naam zorgt voor meer eenduidigheid, aangezien B2B-klanten soms ook in één van de winkels Apple-producten voor privégebruik kopen. De drie entiteiten gaan nu uniformer naar buiten treden. Ze nemen daarbij de best practices mee van alle entiteiten. De klantenbeleving in de winkels zal bijvoorbeeld worden doorgetrokken naar de B2B-activiteiten. De B2B-showroom wordt ook heringericht, meer in de stijl van de winkels, waar beleving op de eerste plaats komt. Het winkelpersoneel wordt getraind in het B2B-aanbod.Lab9 Pro heeft 27 jaar ervaring in Education en als systeemintegrator in de IT-sector (B2B) - waarbij het bedrijven en scholen helpt met hun digitale transformatie, met Apple-producten en/of Adobe-software. Ten slotte biedt Lab9 Pro opleidingen aan, om meer te halen uit Apple-producten en Adobe software. Lab9 Pro werd opgericht in 1993 als Online Grafics, en boekte in 2019 een omzet van 21 miljoen euro met 41 medewerkers.Dochter Lab9 Stores werd opgericht in 2007. Lab9 Stores is een Apple Premium Reseller en heeft winkels in Brugge, Brussel, Kortrijk, Roeselare, Ieper, Luik en Aalst. Het bedrijf boekte in 2019 een omzet van 30,2 miljoen euro met 44 medewerkers.Dochter Xpert-IT, voortaan dus ook Lab9 Pro, is een B2B IT-integrator met vestigingen in Deurne en Hasselt. Het bedrijf realiseerde in 2019 een omzet van 2,2 M? met 6,5 medewerkers en is nog op zoek naar 3 medewerkers.