Zipper (foto) belooft in München een programma met de 'next big things in online printing' en trekt daar twee dagen voor uit (3 en 4 april): "Artificial intelligence en robotica zijn ontwikkelingen die op korte termijn grote impact gaan hebben, ook op het drukproces. En opnieuw zal online print hierin een pioniersrol vervullen, omdat internetdrukkerijen zeer efficiënte technologie-bedrijven zijn met de juiste IT-competenties." Tijdens de zevende editie van het Online Print Symposium geeft onder andere Robert Keane, de CEO van Cimpress, een presentatie, maar bijvoorbeeld ook René de Heij, de CEO van de Nederlandse online grootformaat-specialist Probo. Interessant is ook de komst van Chaosflo44: hij is de succesvolste YouTube-ster en social influencer van Oostenrijk met 1,2 miljoen abonnees. Hij komt vertellen over het potentieel van merchandising.

Het VIGC organiseert op 9 mei de tweede aflevering van haar Benelux Online Print evenement (BOPE): "Het wordt een dag met veel inspiratie, informatie en mogelijkheid om te netwerken met CEO's van vooraanstaande Europese online print spelers." Behalve Bernd Zipper staan op het programma onder andere ook Marco Aarnink, grondlegger van Drukwerkdeal en nu oprichter van het nieuwe Print.com, en Michael Fries van het Duitse Onlineprinters.