De beslissing is op een blog aangekondigd door Jeff Jacobson, voorzitter van de afdeling Global Graphic Communications van Xerox. "Op een moment waarop het marketinglandschap even snel verandert als de sector van de grafische communicatie zelf, houden we de manier waarop we onze klanten en potentiële klanten het best kunnen bereiken tegen het licht en hebben we besloten om niet aan Ipex 2014 deel te nemen," schrijft hij. Volgens Jeff Jacobson willen de klanten van Xerox meer lokale en persoonlijke contacten - als voorbeelden haalt hij het netwerk Premier Partners van Xerox aan, de seminaries Xerox Real Business of nog de sociale media. Hij onderstreept wel dat Xerox aan drupa zal blijven deelnemen.

De organisatoren van Ipex van hun kant geven uiteraard toe ontgoocheld te zijn. In een interview met onze collega's van het Britse PrintWeek zegt de directeur van Ipex, Trevor Crawford, toch nog vol vertrouwen te zijn: "De beurs is nog 15 maanden weg en ondanks de bedrijven die verklaard hebben niet te komen, blijven we voor op het schema van de vorige cyclus." Hij herinnert eraan dat de organisatie tijdens de voorbereiding van Ipex 2010 met dezelfde problemen geconfronteerd werd, voor de situatie tijdens het laatste trimester voor de beurs veranderde.

De beslissing is op een blog aangekondigd door Jeff Jacobson, voorzitter van de afdeling Global Graphic Communications van Xerox. "Op een moment waarop het marketinglandschap even snel verandert als de sector van de grafische communicatie zelf, houden we de manier waarop we onze klanten en potentiële klanten het best kunnen bereiken tegen het licht en hebben we besloten om niet aan Ipex 2014 deel te nemen," schrijft hij. Volgens Jeff Jacobson willen de klanten van Xerox meer lokale en persoonlijke contacten - als voorbeelden haalt hij het netwerk Premier Partners van Xerox aan, de seminaries Xerox Real Business of nog de sociale media. Hij onderstreept wel dat Xerox aan drupa zal blijven deelnemen. De organisatoren van Ipex van hun kant geven uiteraard toe ontgoocheld te zijn. In een interview met onze collega's van het Britse PrintWeek zegt de directeur van Ipex, Trevor Crawford, toch nog vol vertrouwen te zijn: "De beurs is nog 15 maanden weg en ondanks de bedrijven die verklaard hebben niet te komen, blijven we voor op het schema van de vorige cyclus." Hij herinnert eraan dat de organisatie tijdens de voorbereiding van Ipex 2010 met dezelfde problemen geconfronteerd werd, voor de situatie tijdens het laatste trimester voor de beurs veranderde.