Tijdens het webinar legt PEFC uit hoe een verantwoorde bevoorrading helpt om de bossen in stand te houden en om de reputatie van de merken op almaar veeleisender markten te verbeteren. Bij de deelnemers ook experts uit de sector en vertegenwoordigers van merken die op het vlak van duurzame verpakkingen een pioniersrol spelen. Ze gaan dieper in op de nauwe band tussen de waarden van het merk en duurzaamheid. PEFC International zal ook strategieën aanreiken om duurzaamheid, verantwoord inkopen en marketingdoelstellingen te combineren. En er worden concrete voorbeelden belicht van merken die voorop lopen op het vlak van duurzame verpakkingen.

De drie R's

Volgens PEFC is een verantwoorde verpakking een verpakking die van hernieuwbare bronnen afkomstig is, die op een verantwoorde manier ontworpen is en die gerecycleerd kan worden. "De benadering van PEFC van de verantwoorde verpakking bundelt het principe van de drie R's binnen een duurzame en globale oplossing waarbij de bossen centraal staan (de drie R's: Renewable, Responsibly Sourced, Recycled - hernieuwbaar, verantwoord ingekocht, gerecycleerd). De consumenten en de merken waren er lange tijd van overtuigd dat recyclage de beste oplossing was, maar in de praktijk kan geen enkele vezel ter wereld een oneindig aantal keren gerecycleerd worden. Het is tijd om onze aanpak te verruimen, om ons niet langer tevreden te stellen met het beperken van de schade, maar om het bosbehoud actief te promoten door de certificatie," zegt PEFC. Om de merken te helpen bij hun keuze voor een duurzame verpakking heeft PEFC een tool samengesteld die hier te vinden is.

De sprekers

Het webinar over duurzame verpakkingen verloopt in het Engels en verwelkomt de volgende sprekers:

- Agnieska Imsirovic, head of Marketing & Supply Chain, KFC Oostenrijk en Slovakije

- Michel Fontaine, voorzitter van de 'Conseil national de l'emballage' (CNE)

- Anna Kohl, executive director Strategy EMEA van Landor & Fitch

- Fabienne Sinclair, head of Market Engagement PEFC International

Datum: 8 november 2023, van 15.00 tot 16.00 uur.

Tijdens het webinar legt PEFC uit hoe een verantwoorde bevoorrading helpt om de bossen in stand te houden en om de reputatie van de merken op almaar veeleisender markten te verbeteren. Bij de deelnemers ook experts uit de sector en vertegenwoordigers van merken die op het vlak van duurzame verpakkingen een pioniersrol spelen. Ze gaan dieper in op de nauwe band tussen de waarden van het merk en duurzaamheid. PEFC International zal ook strategieën aanreiken om duurzaamheid, verantwoord inkopen en marketingdoelstellingen te combineren. En er worden concrete voorbeelden belicht van merken die voorop lopen op het vlak van duurzame verpakkingen.Volgens PEFC is een verantwoorde verpakking een verpakking die van hernieuwbare bronnen afkomstig is, die op een verantwoorde manier ontworpen is en die gerecycleerd kan worden. "De benadering van PEFC van de verantwoorde verpakking bundelt het principe van de drie R's binnen een duurzame en globale oplossing waarbij de bossen centraal staan (de drie R's: Renewable, Responsibly Sourced, Recycled - hernieuwbaar, verantwoord ingekocht, gerecycleerd). De consumenten en de merken waren er lange tijd van overtuigd dat recyclage de beste oplossing was, maar in de praktijk kan geen enkele vezel ter wereld een oneindig aantal keren gerecycleerd worden. Het is tijd om onze aanpak te verruimen, om ons niet langer tevreden te stellen met het beperken van de schade, maar om het bosbehoud actief te promoten door de certificatie," zegt PEFC. Om de merken te helpen bij hun keuze voor een duurzame verpakking heeft PEFC een tool samengesteld die hier te vinden is.