De website van online drukkerij PeterPrint uit Groningen is grondig vernieuwd. Bij de update ging heel wat aandacht naar gebruikersgemak. "Al vanaf het begin onderscheiden we ons met flexibele bestelopties zoals het zelf kiezen van formaat en oplage, meerdere ontwerpen tegelijk bestellen en een uitgebreide selectie van papiersoorten en afwerkingen", zegt Ferry Lammerts, de oprichter van PeterPrint.

"Voor onze nieuwe webshop hebben we specifiek ingezoomd op de twijfels en frustratiepunten die klanten ervaren tijdens het bestellen. We hebben hier kwalitatief onderzoek naar gedaan en klanten betrokken bij het vinden van oplossingen. Het samenwerken met klanten was onmisbaar in ons rebrandingtraject", stelt Lammerts.

Digitaal drukwerk

De nieuwe website is intern ontwikkeld door een team van vijf softwareontwikkelaars. Voorbeelden van doorgevoerde verbeteringen zijn het visueel maken van keuzes zoals formaat en papiersoort. Ook is er nu de mogelijkheid om in de winkelmand de oplage aan te passen. Daarnaast biedt PeterPrint een kijk in het creatieve proces van de klanten met zeventien videoportretten.

Met deze veranderingen wil PeterPrint de groei verder stimuleren. Het bedrijf, opgericht in 2013, nam in 2021 de digitale drukkerij DPP in Houten (NL) over. In totaal werken meer dan 50 mensen voor de groep. PeterPrint verkoopt alleen digitaal drukwerk en is actief in Nederland en België. De Belgische markt is goed voor meer dan twintig procent van de totale omzet van de online drukkerij. Begin volgend jaar wil PeterPrint ook in Duitsland actief worden.

De website van online drukkerij PeterPrint uit Groningen is grondig vernieuwd. Bij de update ging heel wat aandacht naar gebruikersgemak. "Al vanaf het begin onderscheiden we ons met flexibele bestelopties zoals het zelf kiezen van formaat en oplage, meerdere ontwerpen tegelijk bestellen en een uitgebreide selectie van papiersoorten en afwerkingen", zegt Ferry Lammerts, de oprichter van PeterPrint."Voor onze nieuwe webshop hebben we specifiek ingezoomd op de twijfels en frustratiepunten die klanten ervaren tijdens het bestellen. We hebben hier kwalitatief onderzoek naar gedaan en klanten betrokken bij het vinden van oplossingen. Het samenwerken met klanten was onmisbaar in ons rebrandingtraject", stelt Lammerts.De nieuwe website is intern ontwikkeld door een team van vijf softwareontwikkelaars. Voorbeelden van doorgevoerde verbeteringen zijn het visueel maken van keuzes zoals formaat en papiersoort. Ook is er nu de mogelijkheid om in de winkelmand de oplage aan te passen. Daarnaast biedt PeterPrint een kijk in het creatieve proces van de klanten met zeventien videoportretten.Met deze veranderingen wil PeterPrint de groei verder stimuleren. Het bedrijf, opgericht in 2013, nam in 2021 de digitale drukkerij DPP in Houten (NL) over. In totaal werken meer dan 50 mensen voor de groep. PeterPrint verkoopt alleen digitaal drukwerk en is actief in Nederland en België. De Belgische markt is goed voor meer dan twintig procent van de totale omzet van de online drukkerij. Begin volgend jaar wil PeterPrint ook in Duitsland actief worden.