Pixartprinting, een van de Europese leiders op het vlak van de web-to-print, begint 2016 met een ambitieus voornemen: het Amerikaanse continent veroveren. Meer bepaald Noord-Amerika. Met het oog daarop heeft het bedrijf een logistieke en commerciële vestiging in Boston geopend, terwijl de Italiaanse online printer ook op de bestaande structuur van Cimpress in Canada kan steunen.

De territoriale uitbreiding is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Pixartprinting. De aankondiging werd in november 2015 de wereld ingestuurd, tijdens een persbijeenkomst in Verona waar de directie van Pixartprinting voorgesteld werd. "Dit is een nieuwe en bijzonder boeiende uitdaging vermits die markt volgens onze analyses een groot potentieel inhoudt voor de diensten die we kunnen leveren. Een uitdaging die we delen met de groep Cimpress waarvan we deel uitmaken," legde Alessandro Tenderini, voorzitter en algemeen directeur van Pixartprinting, uit. De hand van Cimpress is immers niet weg te denken bij die stap. Die Amerikaanse groep, de internationale nummer één op het vlak van grootschalige personalisatie, investeert in een productienetwerk dat zowel eigen sites als externe leveranciers omvat. Dat moet het mogelijk maken om de bestellingen van de merken van de groep, waaronder Pixartprinting in Noord-Amerika, te beheren. De intrede op de Amerikaanse markt wordt ondersteund door een ad hoc marketingstrategie, waarin het element made in Italy (een kenmerk van Pixartprinting) een niet onbelangrijke rol speelt.

Een plaatsje veroveren op de Amerikaanse markt is echter niet de enige ambitie van Pixartprinting. Het Italiaanse web-to-print-bedrijf hecht immers ook veel belang aan innovatie en gaat 2016 van start met een verruimde catalogus en met een online winkel die nu ook voor mobiele gebruikers openstaat. Daarnaast voert Pixartprinting nog aantrekkelijke audiovisuele campagnes op de sociale netwerken.

Het volledige artikel over de firma Pixartprinting, zijn marketingstrategie en evolutie, kan u lezen in het nummer van februari van Grafisch Nieuws.

Pixartprinting, een van de Europese leiders op het vlak van de web-to-print, begint 2016 met een ambitieus voornemen: het Amerikaanse continent veroveren. Meer bepaald Noord-Amerika. Met het oog daarop heeft het bedrijf een logistieke en commerciële vestiging in Boston geopend, terwijl de Italiaanse online printer ook op de bestaande structuur van Cimpress in Canada kan steunen.De territoriale uitbreiding is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van Pixartprinting. De aankondiging werd in november 2015 de wereld ingestuurd, tijdens een persbijeenkomst in Verona waar de directie van Pixartprinting voorgesteld werd. "Dit is een nieuwe en bijzonder boeiende uitdaging vermits die markt volgens onze analyses een groot potentieel inhoudt voor de diensten die we kunnen leveren. Een uitdaging die we delen met de groep Cimpress waarvan we deel uitmaken," legde Alessandro Tenderini, voorzitter en algemeen directeur van Pixartprinting, uit. De hand van Cimpress is immers niet weg te denken bij die stap. Die Amerikaanse groep, de internationale nummer één op het vlak van grootschalige personalisatie, investeert in een productienetwerk dat zowel eigen sites als externe leveranciers omvat. Dat moet het mogelijk maken om de bestellingen van de merken van de groep, waaronder Pixartprinting in Noord-Amerika, te beheren. De intrede op de Amerikaanse markt wordt ondersteund door een ad hoc marketingstrategie, waarin het element made in Italy (een kenmerk van Pixartprinting) een niet onbelangrijke rol speelt. Een plaatsje veroveren op de Amerikaanse markt is echter niet de enige ambitie van Pixartprinting. Het Italiaanse web-to-print-bedrijf hecht immers ook veel belang aan innovatie en gaat 2016 van start met een verruimde catalogus en met een online winkel die nu ook voor mobiele gebruikers openstaat. Daarnaast voert Pixartprinting nog aantrekkelijke audiovisuele campagnes op de sociale netwerken. Het volledige artikel over de firma Pixartprinting, zijn marketingstrategie en evolutie, kan u lezen in het nummer van februari van Grafisch Nieuws.