Print Logistic Services GmbH (PLS), dat in het Duitse Markkleeberg gevestigd is, is de dochter van de Amerikaanse online-printgroep OvernightPrints. Een jaar geleden werd PLS gekozen als de eerste site voor de betatests van de AccurioJet KM-1. Vandaag speelt de AccurioJet KM-1 van Konica Minolta een centrale rol bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten door PLS.

Volgens de constructeur houdt de nieuwe pers drie voordelen voor PLS in: een beter beheer van het papier en de workflows; het gebruik van UV-inkten die het mogelijk maken om het drukwerk meteen af te werken; en een hoge productiecapaciteit.

Arndt Eschenlohr, voorzitter van PLS Print Logistic Services, wijst niet alleen op het feit dat het afval tot een minimum beperkt wordt, maar ook op de toegang tot de nieuwe markten zoals die van de verpakking. "We zijn er zeker van dat de verpakking een groeisector voor de digitale druk is," zegt Arndt Eschenlohr.

Mark Hinder, Head of Market Development bij Konica Minolta Business Solutions Europe, voegt daar aan toe: "We hebben de klanten van PLS bewezen dat we de offsetkwaliteit evenaren om online printerbedrijven een echt alternatief te kunnen bieden. Vandaag gaan we zelfs nog een stap verder gaan en testen we kunststoffen en verpakkingsmaterialen uit. Op die manier willen we PLS nog meer kansen geven om in te spelen op de commerciële mogelijkheden van de UV-inkjetdruk."

Print Logistic Services GmbH (PLS), dat in het Duitse Markkleeberg gevestigd is, is de dochter van de Amerikaanse online-printgroep OvernightPrints. Een jaar geleden werd PLS gekozen als de eerste site voor de betatests van de AccurioJet KM-1. Vandaag speelt de AccurioJet KM-1 van Konica Minolta een centrale rol bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten door PLS.Volgens de constructeur houdt de nieuwe pers drie voordelen voor PLS in: een beter beheer van het papier en de workflows; het gebruik van UV-inkten die het mogelijk maken om het drukwerk meteen af te werken; en een hoge productiecapaciteit. Arndt Eschenlohr, voorzitter van PLS Print Logistic Services, wijst niet alleen op het feit dat het afval tot een minimum beperkt wordt, maar ook op de toegang tot de nieuwe markten zoals die van de verpakking. "We zijn er zeker van dat de verpakking een groeisector voor de digitale druk is," zegt Arndt Eschenlohr.Mark Hinder, Head of Market Development bij Konica Minolta Business Solutions Europe, voegt daar aan toe: "We hebben de klanten van PLS bewezen dat we de offsetkwaliteit evenaren om online printerbedrijven een echt alternatief te kunnen bieden. Vandaag gaan we zelfs nog een stap verder gaan en testen we kunststoffen en verpakkingsmaterialen uit. Op die manier willen we PLS nog meer kansen geven om in te spelen op de commerciële mogelijkheden van de UV-inkjetdruk."