Als redacteur van het Duitse vakblad Deutscher Drucker en regelmatig gastauteur voor Grafisch Nieuws heeft Kurt Wolf dertig jaar lang de ontwikkelingen in de grafische industrie van nabij gevolgd. Met kennis van zaken beschrijft hij nu hoe de 'zwarte kunst' van het grafische vak onder invloed van bedrijven als Apple, Adobe en EFI veranderde in een hoogtechnologisch industrie.
Postscript-revolutie geboekstaafd
Nog maar zo'n 25 jaar geleden werd elke flyer en ieder boek vormgegeven door een ontwerper, door een zetter gezet, door een fotograaf van beelden voorzien en door een drukker op papier gezet. De digitalisering van de grafische industrie heeft het werk van al die vakmensen ingrijpend veranderd. In zijn boek 'Die Postscript Revolution' beschrijft branchespecialist Kurt K. Wolf die omwenteling.

Als redacteur van het Duitse vakblad Deutscher Drucker en regelmatig gastauteur voor Grafisch Nieuws heeft Kurt Wolf dertig jaar lang de ontwikkelingen in de grafische industrie van nabij gevolgd. Met kennis van zaken beschrijft hij nu hoe de 'zwarte kunst' van het grafische vak onder invloed van bedrijven als Apple, Adobe en EFI veranderde in een hoogtechnologisch industrie.