De coronapandemie zorgt er nog steeds voor dat de meeste kantoren leeg zijn, veel mensen moeten thuiswerken en de overheid controleert op het verplichte thuiswerk. "Veel werknemers zien hier de voordelen van in, dus structureel thuiswerken zal zeker na de pandemie ook blijven bestaan als werkvorm", zegt Eric Gryson, de CEO van Ricoh België & Luxemburg.

Volgens Gryson moet wie thuiswerkt over dezelfde faciliteiten en diensten kunnen beschikken als wanneer hij of zij op kantoor zou zijn. "Met inbegrip van scan- en afdrukapparatuur, want dat blijken de kantoortoestellen te zijn die het vaakst worden gemist".

Abonnement voor thuiswerkapparatuur

Ricoh België ervaart een stijgende vraag naar dergelijke thuiswerkapparatuur. Om daarop in te spelen lanceert het Japanse bedrijf de nieuwe dienst 'Home Office Printer'. De toestellen worden aangeboden via een abonnementsformule. "Je ziet dergelijke as-a-service modellen al in de softwarewereld, in de cloud-wereld en bijvoorbeeld bij het leasen van een wagen. Het voordeel is dat de gebruikers thuis dezelfde service ervaren als op het werk", stelt Eric Gryson. De nieuwe dienst wordt rechtstreeks ondersteund door de IT-helpdesk van Ricoh.

De coronapandemie zorgt er nog steeds voor dat de meeste kantoren leeg zijn, veel mensen moeten thuiswerken en de overheid controleert op het verplichte thuiswerk. "Veel werknemers zien hier de voordelen van in, dus structureel thuiswerken zal zeker na de pandemie ook blijven bestaan als werkvorm", zegt Eric Gryson, de CEO van Ricoh België & Luxemburg.Volgens Gryson moet wie thuiswerkt over dezelfde faciliteiten en diensten kunnen beschikken als wanneer hij of zij op kantoor zou zijn. "Met inbegrip van scan- en afdrukapparatuur, want dat blijken de kantoortoestellen te zijn die het vaakst worden gemist".Ricoh België ervaart een stijgende vraag naar dergelijke thuiswerkapparatuur. Om daarop in te spelen lanceert het Japanse bedrijf de nieuwe dienst 'Home Office Printer'. De toestellen worden aangeboden via een abonnementsformule. "Je ziet dergelijke as-a-service modellen al in de softwarewereld, in de cloud-wereld en bijvoorbeeld bij het leasen van een wagen. Het voordeel is dat de gebruikers thuis dezelfde service ervaren als op het werk", stelt Eric Gryson. De nieuwe dienst wordt rechtstreeks ondersteund door de IT-helpdesk van Ricoh.