Het 'Akoestisch paneel' is een succes en bewijst maar weer hoe innovatief de printmarkt is. Doordat digitale print kleine oplages mogelijk maakt, ontstaat er ruimte voor nieuwe producten en businessmodellen. De milieuvriendelijke oplossing voor het interieur trekt ook de aandacht van buiten de printsector.

Akoestische panelen

Teveel nagalm en geluidsoverlast zorgt ervoor dat mensen een ruimte ongezellig en minder prettig vinden of zich slecht kunnen concentreren. Akoestische panelen zijn een oplossing. Hoewel er in de markt al veel materialen beschikbaar zijn die zorgen voor geluidsabsorptie, zegt Probo het verschil te maken door functionaliteit met een gepersonaliseerde print te combineren. Het akoestisch materiaal is gemaakt van de katoenvezels afkomstig van gerecyclede spijkerbroeken. Het paneel is in variabele formaten verkrijgbaar en heeft een absorptiewaarde van 0,65?w.

Naast de juryprijs is er ook een publieksprijs; Op 25 september worden de winnaars in beide categorieën bekend gemaakt.

Probo is een printbedrijf dat exclusief produceert voor resellers in de creatieve branche en bekend is op de Belgische markt. Het bedrijf combineert 100% e-commerce via de webshop voor printproducten met innovatieve maaktechnieken in zijn productievestiging. Met 400 medewerkers is Probo een grote werkgever in Friesland in het noorden van Nederland.