Thijsen Media Group, een van de grootste Nederlandse drukkers, legt zich voornamelijk toe op de productie van tijdschriften en huis-aan-huisbladen. Het bedrijft telt ongeveer 130 medewerkers.

De integratie van de inkjetkoppen Prosper S20 (vierkleurendruk) past in een programma dat de drukkerij, niet zonder enige zin voor humor, ROI genoemd heeft, of 'Return On Ink'. Met dat programma wil de drukkerij de impact en het rendement van reclamedrukwerk optimaliseren. Volgens de directeur van TMG, Onno Thijsen, stelt dit programma opdrachtgevers niet alleen in staat om kosten te besparen, maar ook om een 'significant hogere winkeltraffic' te genereren: "We noemen dat 'Retail Communicatie 2.0'. Met behulp van nieuwe technologie en kennis van zaken ondersteunen wij als partner onze klanten bij het optimaliseren van hun ROI."

Hij geeft meteen enkele voorbeelden van toepassingen die door de installatie van inkjetkoppen op de rotatiepersen mogelijk worden: "Flying imprints, zoals we die nu al doen, kunnen straks ook volledig in kleur worden uitgevoerd. We kunnen lotnummers aan een folder toevoegen, maar ook volledige foto's wisselen zodat bijvoorbeeld de locatie of het portret van de lokale winkelier wordt afgebeeld. En zelfs volledig gepersonaliseerde edities zijn mogelijk."

Het systeem Prosper S20, dat op de inkjettechnologie Kodak Stream gebaseerd is, heeft een drukbreedte van 10,56 cm en een snelheid van 600 m/min bij een resolutie van 600x300 dpi.