De resultaten overtreffen de middellange doelstellingen die de Koenig & Bauer groep zich begin 2015 had gesteld. "De winstgevende groei hebben we gerealiseerd in bestaande en nieuwe verpakkingsmarkten, met industriële toepassingen in digitale rollendruk en door de verdere uitbouw van onze service business, en dit ondanks het ontbreken van economische rugwind," zegt CEO Claus Bolza-Schünemann. Alle segmenten van de groep waren winstgevend. In 2017 wordt gemikt op een omzet van 1,25 miljard euro en een EBIT-marge van ongeveer 6%. Het management van de groep wil de omzet organisch met 4% per jaar laten groeien tot 2021. Meer dan de helft van deze groei zal worden gerealiseerd met verpakkingsdruk. De groep mikt op een EBIT-marge tussen 4 % en 9 % voor de periode tot 2021 en een stijging van de winst met 70 miljoen euro tegen 2021.

De omzet van het segment vellenpersen steeg met 9,5 % tot 615 miljoen euro, de EBIT steeg van 25,5 miljoen euro naar 31,3 miljoen euro. De positieve cijfers zijn het gevolg van de groei op de verpakkingsmarkt en het verwerven van een groter marktaandeel. De offsetvellenpersen hebben wereldwijd een marktaandeel van ongeveer 25 % en een marktaandeel van meer dan 60 % in het segment van de grootformaatpersen.

Digital & Web was eveneens winstgevend. Koenig & Bauer verwacht dat het partnerschap met HP op het vlak van drukpersen voor de markt van het golfkarton en de eigen RotaJET-series in de toekomst positief zullen bijdragen tot de groei.

Op 14 maart werd in Würzberg de eerste steen gelegd voor een nieuw democentrum voor de digitale en flexodrukpersen Het gaat om een investering van 6 miljoen euro. Bolza-Schünemann wees in zijn speech op de inkrimping van de media-georiënteerde drukmarkt en de succesvolle heroriëntering van de KBA-groep op groeisectoren zoals verpakking, digitaal en industrieel functioneel drukken. "70 % van de omzet van nieuwe machines van het concern komt nu al van de boomende verpakkingsmarkt, waaronder die van de flexibele verpakkingen." In het nieuwe democentrum zal een RotaJET digitale rollenmachine voor publicaties en industriëel drukwerk, een flexo-rotatiepers van KBA-Flexotecnica voor het bedrukken van flexibele verpakkingen en een nieuw ontwikkelde flexo-vellenmachine voor de golfkartonsector worden opgesteld. Het democentrum moet in de herfst van dit jaar klaar zijn.

De resultaten overtreffen de middellange doelstellingen die de Koenig & Bauer groep zich begin 2015 had gesteld. "De winstgevende groei hebben we gerealiseerd in bestaande en nieuwe verpakkingsmarkten, met industriële toepassingen in digitale rollendruk en door de verdere uitbouw van onze service business, en dit ondanks het ontbreken van economische rugwind," zegt CEO Claus Bolza-Schünemann. Alle segmenten van de groep waren winstgevend. In 2017 wordt gemikt op een omzet van 1,25 miljard euro en een EBIT-marge van ongeveer 6%. Het management van de groep wil de omzet organisch met 4% per jaar laten groeien tot 2021. Meer dan de helft van deze groei zal worden gerealiseerd met verpakkingsdruk. De groep mikt op een EBIT-marge tussen 4 % en 9 % voor de periode tot 2021 en een stijging van de winst met 70 miljoen euro tegen 2021.De omzet van het segment vellenpersen steeg met 9,5 % tot 615 miljoen euro, de EBIT steeg van 25,5 miljoen euro naar 31,3 miljoen euro. De positieve cijfers zijn het gevolg van de groei op de verpakkingsmarkt en het verwerven van een groter marktaandeel. De offsetvellenpersen hebben wereldwijd een marktaandeel van ongeveer 25 % en een marktaandeel van meer dan 60 % in het segment van de grootformaatpersen.Digital & Web was eveneens winstgevend. Koenig & Bauer verwacht dat het partnerschap met HP op het vlak van drukpersen voor de markt van het golfkarton en de eigen RotaJET-series in de toekomst positief zullen bijdragen tot de groei.Op 14 maart werd in Würzberg de eerste steen gelegd voor een nieuw democentrum voor de digitale en flexodrukpersen Het gaat om een investering van 6 miljoen euro. Bolza-Schünemann wees in zijn speech op de inkrimping van de media-georiënteerde drukmarkt en de succesvolle heroriëntering van de KBA-groep op groeisectoren zoals verpakking, digitaal en industrieel functioneel drukken. "70 % van de omzet van nieuwe machines van het concern komt nu al van de boomende verpakkingsmarkt, waaronder die van de flexibele verpakkingen." In het nieuwe democentrum zal een RotaJET digitale rollenmachine voor publicaties en industriëel drukwerk, een flexo-rotatiepers van KBA-Flexotecnica voor het bedrukken van flexibele verpakkingen en een nieuw ontwikkelde flexo-vellenmachine voor de golfkartonsector worden opgesteld. Het democentrum moet in de herfst van dit jaar klaar zijn.