De beursgenoteerde mediagroep Roularta neemt afscheid van het strakke R-logo dat de druk van kranten en magazines uitstraalt. De nieuwe corporate look van Roularta Media Group is binnenkort te zien op alle websites, apps, socialemediakanalen, kranten, magazines, gebouwen, e-mails en op alle communicatieberichten.

Met een rode cirkel verwijst het logo naar het aandachtige oog van de lezer, maar ook naar dat van de RMG-ploeg, "die de wereld en hoe die constant evolueert nauwlettend in de gaten houdt".

Witte ruit

Het Roeselaarse bureau Maister werkte een totaalconcept uit voor de nieuwe look van Roularta. De designers kozen voor een strak, eigentijds ontwerp met een schreefloos lettertype. De basiskleuren zijn rood en wit, herkenbaar en dynamisch, ze worden ondersteund door pastelkleuren die zorgen voor een gevoel van warmte, toegankelijkheid en openheid.

Opvallend aan de nieuwe look is de witte ruit. Die ruit representeert het scherm van een computer, smartphone, laptop, tablet of andere mobiele dragers én het blad van papier. "Op die manier worden beide werelden met elkaar verbonden door de content van sterke merken", stelt Roularta.

De West-Vlaamse mediagroep wil zich met de lezers verbinden op welk platform of medium zij zich ook bevinden, op elk moment van de dag, voor elke behoefte. "Of de lezers op zoek zijn naar betrouwbare informatie of naar inspirerende lifestyle content, RMG zorgt voor een dynamische continuïteit in een veranderende wereld, zowel voor lezers als voor adverteerders. Dat wil het nieuwe logo uitstralen", luidt het.

De beursgenoteerde mediagroep Roularta neemt afscheid van het strakke R-logo dat de druk van kranten en magazines uitstraalt. De nieuwe corporate look van Roularta Media Group is binnenkort te zien op alle websites, apps, socialemediakanalen, kranten, magazines, gebouwen, e-mails en op alle communicatieberichten.Met een rode cirkel verwijst het logo naar het aandachtige oog van de lezer, maar ook naar dat van de RMG-ploeg, "die de wereld en hoe die constant evolueert nauwlettend in de gaten houdt".Het Roeselaarse bureau Maister werkte een totaalconcept uit voor de nieuwe look van Roularta. De designers kozen voor een strak, eigentijds ontwerp met een schreefloos lettertype. De basiskleuren zijn rood en wit, herkenbaar en dynamisch, ze worden ondersteund door pastelkleuren die zorgen voor een gevoel van warmte, toegankelijkheid en openheid.Opvallend aan de nieuwe look is de witte ruit. Die ruit representeert het scherm van een computer, smartphone, laptop, tablet of andere mobiele dragers én het blad van papier. "Op die manier worden beide werelden met elkaar verbonden door de content van sterke merken", stelt Roularta.De West-Vlaamse mediagroep wil zich met de lezers verbinden op welk platform of medium zij zich ook bevinden, op elk moment van de dag, voor elke behoefte. "Of de lezers op zoek zijn naar betrouwbare informatie of naar inspirerende lifestyle content, RMG zorgt voor een dynamische continuïteit in een veranderende wereld, zowel voor lezers als voor adverteerders. Dat wil het nieuwe logo uitstralen", luidt het.