The New York Times (NYT) kiest Roularta Printing voor het drukken van zijn maandelijkse lifestylebijlage T Magazine. "Het gaat over zowel de editie voor het Verenigd Koninkrijk als de internationale editie voor alle andere markten buiten Noord-Amerika", duidt Roularta Printing in een persbericht. Begin februari rolden de eerste exemplaren van de pers.

Strategische keuze

"De keuze van The New York Times voor ons danken wij aan onze solide reputatie, centrale ligging in West-Europa en onze continue investeringen in innovatie en duurzaamheid", stelt Roularta. Zo investeerde de beursgenoteerde groep afgelopen jaar 4,5 miljoen euro in energie-efficiënte droogovens, wat de CO2-uitstoot met 14 procent reduceerde. Als de vergunning in orde komt, wil Roularta dit jaar 3.500 zonnepanelen installeren op de bedrijfssite in Roeselare, goed voor een investering van 1,5 miljoen euro.

"Het toevertrouwen van T Magazine aan Roularta Printing is een strategische keuze om de toekomst van de internationale editie van onze magazines veilig te stellen", zegt Helen Konstantopoulos, VP Int. Circulation & Development (NYT). Volgens Steven Renders, directeur Roularta Printing, is dit een belangrijke mijlpaal voor de drukkerij. "Nooit eerder mochten we zo'n significante oplage voor de Britse markt drukken", reageert de topman. Concrete cijfers worden niet vrijgegeven.

Het eerste exemplaar van T Magazine, gedrukt bij Roularta Printing in Roeselare.
The New York Times (NYT) kiest Roularta Printing voor het drukken van zijn maandelijkse lifestylebijlage T Magazine. "Het gaat over zowel de editie voor het Verenigd Koninkrijk als de internationale editie voor alle andere markten buiten Noord-Amerika", duidt Roularta Printing in een persbericht. Begin februari rolden de eerste exemplaren van de pers."De keuze van The New York Times voor ons danken wij aan onze solide reputatie, centrale ligging in West-Europa en onze continue investeringen in innovatie en duurzaamheid", stelt Roularta. Zo investeerde de beursgenoteerde groep afgelopen jaar 4,5 miljoen euro in energie-efficiënte droogovens, wat de CO2-uitstoot met 14 procent reduceerde. Als de vergunning in orde komt, wil Roularta dit jaar 3.500 zonnepanelen installeren op de bedrijfssite in Roeselare, goed voor een investering van 1,5 miljoen euro. "Het toevertrouwen van T Magazine aan Roularta Printing is een strategische keuze om de toekomst van de internationale editie van onze magazines veilig te stellen", zegt Helen Konstantopoulos, VP Int. Circulation & Development (NYT). Volgens Steven Renders, directeur Roularta Printing, is dit een belangrijke mijlpaal voor de drukkerij. "Nooit eerder mochten we zo'n significante oplage voor de Britse markt drukken", reageert de topman. Concrete cijfers worden niet vrijgegeven.