Elk jaar probeert Shutterstock de kleuren te bepalen die de meeste belangstelling van designexperts zullen krijgen. Basis daarvoor zijn de miljarden beelden die in de hele wereld van het platform van Shutterstock gedownload worden. Dit jaar heeft het platform (waar foto's te koop aangeboden worden) een eigen techniek voor artificiële intelligentie gebruikt om de prestaties van specifieke kleuren in de digitale media te ontcijferen. "Elke pixelkleur wordt geteld, net als het aantal recente clicks door klanten", stelt Shutterstock. Volgens het rapport 'Color Trends 2022' worden de kleuren van het jaar 2022 tinten die tot rust en sereniteit inspireren. Hieronder de top drie van de trendy kleuren in 2022 - volgens Shutterstock.

Calming coral #E9967A

'Calming coral' komt op de eerste plaats. Volgens Shutterstock gaat deze perzikkleurige, zachte pasteltint perfect samen met andere pastelkleuren, meer bepaald met enigszins doffe gele en roze tinten, en introduceert hij een toets nostalgie in de ontwerpen. "Overweeg om deze kleur te contrasteren met hemelsblauw om tot een natuurlijk en rustgevend palet te komen", raadt Shutterstock aan.

Velvet Violet #800080

'Velvet Violet' is een koninklijke kleur "die, zonder excessief flamboyant te zijn, mensen het hoofd doet draaien. De natuurlijke aanvulling op deze kleur is een contrasterend groen, zoals smaragdgroen. Samen vormen die een perfecte harmonie. Omdat 'Velvet Violet' veeleer in het donkere gedeelte van het kleurenspectrum thuis hoort, vormt het ook een prachtige basis voor levendige kleuren met een elektrisch neonkarakter." Zijn equivalent is de kleur Pantone 18-3838 Ultra-violet van 2018.

Pacific Pink #DB7093

'Pacific Pink' roept het beeld op "van een verdroogde bloem tussen de bladen van een oud boek". Shutterstock adviseert om deze kleur te combineren met andere roze of perzikkleurige tinten of met een helder blauw om de ondergaande zon aan een strand van de Stille Oceaan op te roepen.

Groen voor reclame

Daarnaast onthulde Shutterstock ook dat reclamecampagnes die op groentinten steunen, beter ontvangen worden. "De gegevens van dit jaar tonen aan dat de groentinten het aantal clicks en conversies domineren."

Elk jaar probeert Shutterstock de kleuren te bepalen die de meeste belangstelling van designexperts zullen krijgen. Basis daarvoor zijn de miljarden beelden die in de hele wereld van het platform van Shutterstock gedownload worden. Dit jaar heeft het platform (waar foto's te koop aangeboden worden) een eigen techniek voor artificiële intelligentie gebruikt om de prestaties van specifieke kleuren in de digitale media te ontcijferen. "Elke pixelkleur wordt geteld, net als het aantal recente clicks door klanten", stelt Shutterstock. Volgens het rapport 'Color Trends 2022' worden de kleuren van het jaar 2022 tinten die tot rust en sereniteit inspireren. Hieronder de top drie van de trendy kleuren in 2022 - volgens Shutterstock.'Calming coral' komt op de eerste plaats. Volgens Shutterstock gaat deze perzikkleurige, zachte pasteltint perfect samen met andere pastelkleuren, meer bepaald met enigszins doffe gele en roze tinten, en introduceert hij een toets nostalgie in de ontwerpen. "Overweeg om deze kleur te contrasteren met hemelsblauw om tot een natuurlijk en rustgevend palet te komen", raadt Shutterstock aan. 'Velvet Violet' is een koninklijke kleur "die, zonder excessief flamboyant te zijn, mensen het hoofd doet draaien. De natuurlijke aanvulling op deze kleur is een contrasterend groen, zoals smaragdgroen. Samen vormen die een perfecte harmonie. Omdat 'Velvet Violet' veeleer in het donkere gedeelte van het kleurenspectrum thuis hoort, vormt het ook een prachtige basis voor levendige kleuren met een elektrisch neonkarakter." Zijn equivalent is de kleur Pantone 18-3838 Ultra-violet van 2018.'Pacific Pink' roept het beeld op "van een verdroogde bloem tussen de bladen van een oud boek". Shutterstock adviseert om deze kleur te combineren met andere roze of perzikkleurige tinten of met een helder blauw om de ondergaande zon aan een strand van de Stille Oceaan op te roepen.Daarnaast onthulde Shutterstock ook dat reclamecampagnes die op groentinten steunen, beter ontvangen worden. "De gegevens van dit jaar tonen aan dat de groentinten het aantal clicks en conversies domineren."