In het drupa innovation park (dip) in hal 7 van de drupa, zullen innovaties worden getoond op het vlak van workflow, automatisatie, strategische samenwerkings- en zakenmodellen en printtechnologieën. Het dip is onderverdeeld in 6 themaparken en heeft een uitgebreid en gratis sprekersprogramma.

Het dip telt ongeveer 130 standhouders. Eén van de themaparken brengt zakenmodellen en toepassingen in kaart. Internetdrukkerij WIRmachenDRUCK (intussen behorend tot Cimpress) stelt er voor de eerste keer tentoon.: "We zien het dip als een geschikt platform om nieuwe ideeën te implementeren en te leren van nieuwe zakenmodellen. Ook internetdrukkerijgigant Flyeralarm is voor de eerste keer standhouder op drupa. Reeds aanwezig in 2012, was Print 4 Reseller. Het bedrijf stelt 'Marketplace 4.0' voor de e-commerce omgeving voor.

De verschillende themaparken zijn: Web-to-Media & E-Commerce; Mumtichannel Publishing & Marketing Solutions; Business Models; Added Value in Print; Process Optimisation & Automation (gesteund door de CiP4-organisatie), Innovations in Printing Technologies (gesteund door de OE-A: Organic Electronics Association).

Elke dag zijn er vanaf 11 uur presentaties, vanaf 15 uur staan interviews in de dip energy lounge geprogrammeerd. Het gedetailleerde programma kan u bekijken via deze link.

In het drupa innovation park (dip) in hal 7 van de drupa, zullen innovaties worden getoond op het vlak van workflow, automatisatie, strategische samenwerkings- en zakenmodellen en printtechnologieën. Het dip is onderverdeeld in 6 themaparken en heeft een uitgebreid en gratis sprekersprogramma.Het dip telt ongeveer 130 standhouders. Eén van de themaparken brengt zakenmodellen en toepassingen in kaart. Internetdrukkerij WIRmachenDRUCK (intussen behorend tot Cimpress) stelt er voor de eerste keer tentoon.: "We zien het dip als een geschikt platform om nieuwe ideeën te implementeren en te leren van nieuwe zakenmodellen. Ook internetdrukkerijgigant Flyeralarm is voor de eerste keer standhouder op drupa. Reeds aanwezig in 2012, was Print 4 Reseller. Het bedrijf stelt 'Marketplace 4.0' voor de e-commerce omgeving voor.De verschillende themaparken zijn: Web-to-Media & E-Commerce; Mumtichannel Publishing & Marketing Solutions; Business Models; Added Value in Print; Process Optimisation & Automation (gesteund door de CiP4-organisatie), Innovations in Printing Technologies (gesteund door de OE-A: Organic Electronics Association).Elke dag zijn er vanaf 11 uur presentaties, vanaf 15 uur staan interviews in de dip energy lounge geprogrammeerd. Het gedetailleerde programma kan u bekijken via deze link.