De e-commercegroep uit Wetteren kende een sterk eerste kwartaal in 2021. Voor de maanden april en mei 2021 hebben de versoepelingen van de coronamaatregelen geleid tot normale verkoopvolumes in boeken en prints in vergelijking met 2020. "Deze terugval werd gecompenseerd door de verdere stijging in de categorie 'gifts' die opnieuw een dubbelcijferige groei mocht optekenen", stelt Smartphoto.

Nieuwe fabriek

Het productgamma van Smartphoto wordt almaar verder uitgebreid. Naast personaliseerbare fluovestjes behoren ook personaliseerbare Belgische chocolade met foto en/of tekst of een chocoladetelegram nu tot het aanbod van de groep. "Ook in de tweede jaarhelft van 2021 zullen nieuwe producten het gamma van Smartphoto nog verder uitbreiden", lezen we in het persbericht.

De bedrijfsopbrengsten zijn traditioneel laag in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede helft van het jaar. Ze bedragen ongeveer een derde van de totale bedrijfsopbrengsten op jaarbasis. "De lage volumes over de eerste zes maanden, gecombineerd met de hogere vaste kosten door de opening van de nieuwe fabriek en de uitbreiding van de teams om de groei te ondersteunen, drukken, zoals voorzien op de rendabiliteit." De EBITDA daalde van 2,7 miljoen euro per 30 juni 2020 naar 965.000 euro per 30 juni 2021, een daling met 64 procent. Het nettoresultaat dook dan ook in het rood met -824.000 euro.

Reizen en feestjes

Voor heel het jaar 2021 rekent het management van Smartphoto op groei, zowel in omzet als in EBITDA. "Niet alleen is de tweede jaarhelft traditioneel de belangrijkste voor de activiteiten van Smartphoto, ook de terugkeer naar mogelijkheden om te reizen en familiebijeenkomsten en feestjes te houden, zullen leiden tot een toename in de vraag naar fotoproducten en gepersonaliseerde geschenken. De verdere uitbreiding van het aanbod van gepersonaliseerde producten en geschenken, ondersteund door een efficiëntere marketing, zullen tot de verwachte groei van de bedrijfsopbrengsten en de rendabiliteit bijdragen", klinkt het.

De e-commercegroep uit Wetteren kende een sterk eerste kwartaal in 2021. Voor de maanden april en mei 2021 hebben de versoepelingen van de coronamaatregelen geleid tot normale verkoopvolumes in boeken en prints in vergelijking met 2020. "Deze terugval werd gecompenseerd door de verdere stijging in de categorie 'gifts' die opnieuw een dubbelcijferige groei mocht optekenen", stelt Smartphoto.Het productgamma van Smartphoto wordt almaar verder uitgebreid. Naast personaliseerbare fluovestjes behoren ook personaliseerbare Belgische chocolade met foto en/of tekst of een chocoladetelegram nu tot het aanbod van de groep. "Ook in de tweede jaarhelft van 2021 zullen nieuwe producten het gamma van Smartphoto nog verder uitbreiden", lezen we in het persbericht.De bedrijfsopbrengsten zijn traditioneel laag in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede helft van het jaar. Ze bedragen ongeveer een derde van de totale bedrijfsopbrengsten op jaarbasis. "De lage volumes over de eerste zes maanden, gecombineerd met de hogere vaste kosten door de opening van de nieuwe fabriek en de uitbreiding van de teams om de groei te ondersteunen, drukken, zoals voorzien op de rendabiliteit." De EBITDA daalde van 2,7 miljoen euro per 30 juni 2020 naar 965.000 euro per 30 juni 2021, een daling met 64 procent. Het nettoresultaat dook dan ook in het rood met -824.000 euro.Voor heel het jaar 2021 rekent het management van Smartphoto op groei, zowel in omzet als in EBITDA. "Niet alleen is de tweede jaarhelft traditioneel de belangrijkste voor de activiteiten van Smartphoto, ook de terugkeer naar mogelijkheden om te reizen en familiebijeenkomsten en feestjes te houden, zullen leiden tot een toename in de vraag naar fotoproducten en gepersonaliseerde geschenken. De verdere uitbreiding van het aanbod van gepersonaliseerde producten en geschenken, ondersteund door een efficiëntere marketing, zullen tot de verwachte groei van de bedrijfsopbrengsten en de rendabiliteit bijdragen", klinkt het.