In de eerste jaarhelft van 2023 boekte Smartphoto een omzet van 30 miljoen euro, goed voor een stijging van 2,5 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. "De beide segmenten, smartphoto en naYan, hebben bijgedragen tot deze toename van de bedrijfsopbrengsten met 727.000 euro", stelt het bedrijf.

Nieuwe geborduurde producten

In de eerste jaarhelft werd het productaanbod van gepersonaliseerde producten en geschenken binnen het smartphoto-segment verder uitgebreid. Onder meer binnen de categorie 'Geborduurde producten' kan men naast een handdoekenset nu ook een badponcho, een rugzak, een toilettas, een baseball cap of een vissershoedje terugvinden; personaliseerbaar met naam of tekst. De uitbreiding van het productenaanbod zal worden verdergezet in de tweede jaarhelft.

Hogere kosten en prijsaanpassingen

Het bedrijf kon de winstgevendheid opkrikken in de eerste zes maanden van 2023. "Niettegenstaande moeilijke marktomstandigheden en de traditioneel lagere verkoopvolumes in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede jaarhelft, gecombineerd met hogere kosten van materialen, personeel en logistiek."

Zo steeg de EBITDA van 3,238 miljoen euro over de eerste jaarhelft van 2022 tot 3,273 miljoen euro dit jaar, goed voor een stijging van 1,1 procent. "Onder andere prijsaanpassingen droegen bij tot de toename van de winstgevendheid", stelt Smartphoto. Ondanks de onzekere algemene economische vooruitzichten verwacht het bedrijf een verdere groei op jaarbasis in omzet en EBITDA.

In de eerste jaarhelft van 2023 boekte Smartphoto een omzet van 30 miljoen euro, goed voor een stijging van 2,5 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. "De beide segmenten, smartphoto en naYan, hebben bijgedragen tot deze toename van de bedrijfsopbrengsten met 727.000 euro", stelt het bedrijf.In de eerste jaarhelft werd het productaanbod van gepersonaliseerde producten en geschenken binnen het smartphoto-segment verder uitgebreid. Onder meer binnen de categorie 'Geborduurde producten' kan men naast een handdoekenset nu ook een badponcho, een rugzak, een toilettas, een baseball cap of een vissershoedje terugvinden; personaliseerbaar met naam of tekst. De uitbreiding van het productenaanbod zal worden verdergezet in de tweede jaarhelft.Het bedrijf kon de winstgevendheid opkrikken in de eerste zes maanden van 2023. "Niettegenstaande moeilijke marktomstandigheden en de traditioneel lagere verkoopvolumes in de eerste jaarhelft in vergelijking met de tweede jaarhelft, gecombineerd met hogere kosten van materialen, personeel en logistiek."Zo steeg de EBITDA van 3,238 miljoen euro over de eerste jaarhelft van 2022 tot 3,273 miljoen euro dit jaar, goed voor een stijging van 1,1 procent. "Onder andere prijsaanpassingen droegen bij tot de toename van de winstgevendheid", stelt Smartphoto. Ondanks de onzekere algemene economische vooruitzichten verwacht het bedrijf een verdere groei op jaarbasis in omzet en EBITDA.